تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۰۸۴۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ذخیره سازی بیش از ۸۵۰ هزار تن گندم در سیلو‌های خوزستان/ کمبود آرد و گندم شایعه است
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵۰ هزار تن گندم تولید داخل و وارداتی در سیلو‌ها ذخیره شده و هیچگونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
 امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان درخصوص آخرین وضعیت ذخیره سازی گندم در استان گفت: در حال حاضر مراکز ذخیره سازی استان با دارا بودن ۵۰۰ هزار تن گندم داخلی و ۳۵۰ هزار تن گندم وارداتی نسبت به ۵ سال گذشته شرایط بهتری دارند.

او با بیان اینکه هیچگونه دغدغه‌ای در خصوص تامین گندم و آرد وجود ندارد و نیاز واقعی مردم به این کالای استراتژیک به میزان کافی تامین می‌شود، افزود: انتشار اخبار واهی در فضای مجازی ناشی از تلاش و ناامیدی دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

جهان نژادیان وضعیت موجودی سایر کالا‌های اساسی نظیر؛ گندم، شکر خام، روغن خام و برنج در خوزستان را نیز مطلوب توصیف کرد و بیان داشت: با وجود موجودی کالا‌های اساسی در استان همچنین برنامه ریزی‌های مدبرانه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی، بطور حتم جای هیچگونه نگرانی برای مردم غیور ایران وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: استان خوزستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور محسوب می‌شود که با تولید بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تنی گندم، توانایی تامین نـان ۱۵ میلیون نفر از هموطنان در سراسر کشور را امکانپذیر کرده است، ضمن اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ واحد نانوایی فعال در استان به واسطه ۱۵ کارخانه تولید آرد، ماهیانه ۴۲ هزار تن آرد استحصالی از گندم موجود را از طریق شبکه حمل و نقلی منسجم و برنامه ریزی شده طی ۳ نوبت در هر ماه تهیه و توزیع می‌کنند که این فعالیت تنها بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه تامین آرد و نان استان به شمار می‌رود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار کرد: دولت گندم را با احتساب هزینه‌های جانبی با بهای نهایی قریب به ۳ هزار تومان به صورت کامل تامین کرده و با قیمت ۶۶۵ تومان در اختیار کارخانجات جهت استحصال آرد قرار می‌دهد، اما آنچه موجب شده تا سودجویان و اخلالگران اقتصادی از این فضا سواستفاده نمایند همین شکاف قیمتی است که بار دیگر دستگاه‌های ذیصلاح دولتی با حمایت دستگاه‌های نظارتی ضمن تدوین برنامه ریزی‌های نظارتی با عوامل اینگونه بی نظمی‌ها برخورد شدیدی بعمل خواهند آورد.

او گفت: نان موردنیاز مردم در سطح استان خوزستان بدون هیچگونه دغدغه‌ای همچون روال گذشته تهیه و توزیع می‌شود و در حال حاضر با ایجاد اکیپ‌های بازرسی از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی، سازمان صمت، اتحادیه نانوایان همچنین فرمانداران همه شهرستان‌های استان کیفیت نان مورد رسیدگی و ارزیابی قرار گرفته و مراتب جهت جمع بندی و اتخاذ تصمیات نهایی به کارگروه گندم، آرد و نان استان ارسال خواهد شد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار