تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۰۸۱۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور جامعه ورزش خوزستان برای اهدای خون در اهواز
  به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و حلول ماه ربیع الاول، جامعه ورزش خوزستان روز چهارشنبه در اهواز خون اهدا کردند.

  به دنبال کاهش ذخایر خونی گروه‌های خونی در خوزستان، جامعه ورزش استان همچون گذشته در ترویج فرهنگ اهدای خون گام برداشته و در این زمینه از جامعه ورزشی دعوت به عمل آمد تا با حضور در ورزشگاه تختی اهواز، (سالن ۲۲ بهمن) ضمن اهدای بخشی از خون خود، مردم را به اهدای خون دعوت کنند.

در راستای انجام این کار خیرخواهانه و به همت سازمان بسیج ورزشکاران خوزستان جمعی از ورزشکاران و مربیان در کنار سایر مسئولان ورزش خوزستان با اهدا خون خود این سنت پسندیده را اجرایی کردند.

فرامرز کیانی زاده معاون اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: بسیاری از بیماران در شرایط موجود نیازمند اهدای خون هستند لذا در این راستا، صبح روز چهارشنبه طرح اهدای خون توسط جامعه ورزش خوزستان در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد.

وی با بیان اینکه اکنون در روزهای سختی هستیم لذا همه ما باید در ایجاد سلامت آحاد جامعه سهیم باشیم افزود: در این راستا جامعه ورزش استان همچون سایر صنوف در کنار مردم بوده و با اجرای طرح اهدای خون به سلامت جامعه و بهبودیافتگان کمک می کنند.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه اهدای خون خطری را برای افراد اهدا کننده نخواهد داشت گفت: با توجه به تاکید سازمان انتقال خون مبنی بر کمبود گروه‌های خونی در خوزستان و با اطلاع رسانی روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خوشبختانه استقبال نسبتا خوبی از این طرح صورت گرفت.

اردوان قاسمی رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام خوزستان با اشاره به اینکه هیچ لذتی بالاتر از لذت کمک به هم نوع نخواهد بود گفت: انتظار داریم مردم در روزهای کرونایی اهدای خون را فراموش نکنند. بسیاری از بیماران سرطانی، تالاسمی و هموفیلی به خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند و اهداکنندگان باید بدانند که ویروس کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود خون در شرایط موجود، امیدواریم با همیاری پرشور ورزشکاران گام موثری در برطرف کردن نیاز هموطنانمان به گروه‌های خونی برداشته شود. نیاز به خون همیشگی است، بنابراین نباید بیماران نیازمند به خون را فراموش کرده و باید به کمک آنها بشتابیم.

بهنام قلی بیگ دبیر هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: تمام تجهیزات این مرکز انتقال خون، ضدعفونی و استریل شده‌اند و ورزشکاران هیچگونه هراسی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اهدای خون برای سلامت بدن مناسب بوده و حس خوبی به انسان می دهد افزود: خیلی خوشحالم که امروز در ورزشگاه تختی اهواز حضور پیدا کردم تا با اهدای بخشی از خون خود بتوانم به بیماران نیازمند کمک کنم.

دبیر هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: از مردم خوزستان، جامعه ورزشی و ورزش دوستان دعوت می‌کنم تا برای کمک به بیماران نیازمند به پایگاه‌های سازمان انتقال خون مراجعه و خون خود را اهدا کنند تا نجاتبخش جان هموطنان خود باشند.

در ادامه رضا باقری رییس سازمان بسیج ورزشکاران خوزستان گفت: بی شک ورزشکاران نجات بیماران را وظیفه خود دانسته و بهترین نشان برای قهرمانان ورزشی و ورزشکاران، خدمت به مردم است.

وی با اشاره به اینکه جامعه ورزش استان در کارهای خیرخواهانه همیشه پیشقدم است گفت: تعدادی از هیات های ورزشی علاوه بر اهدای خون، بسته های معیشتی و همچنین بسته های بهداشتی را تهیه و بین نیارمندان در سطح استان توزیع کردند.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران خوزستان افزود: با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه به دلیل بیماری کرونا و کمبود خون برای بیماران، بسیج ورزشکاران با همکاری و مشارکت اداره کل ورزش و جوانان خوزستان اقدام به این امر خداپسندانه کرده است.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار