تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۰۷۳۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پورموسوی و احیای بازیکنان خوزستانی، این بار در آبادان
  بازیکنان بومی خوزستان در نفت آبادان امیدوارند تداعی‌گر روزهای خوبِ استقلال خوزستان در لیگ برتر باشند.

صنعت نفتی‌ها مثل فصل‌های قبل زمان بسیاری را برای تعیین تکلیف وضعیت باشگاه از دست دادند و همین نیز باعث فرصت سوزی در بستن تیم و آماده‌سازی جهت حضور در لیگ بیستم در زمان مناسب شد. اما انتخاب پورموسوی به عنوان سرمربی تیم که یک مربی سازنده و مشتاق به کار با جوانان است، تا حدودی التیام بر فرصت از دست رفته شد.

به گزارش ایسنا، نفتی‌ها در حالی خود را برای لیگ بیستم آماده می‌کنند که امسال بودجه تیم‌های نفتی به شدت کاهش پیدا کرده و تیم نفت آبادان نیز مانند گذشته از نظر مالی با مشکلات فراوانی مواجه است و علاوه بر این نیز به دلیل دیر مشخص شدن چگونگی تیم‌داری در لیگ پیش‌رو، شاکله اصلی تیم فصل قبل خود را هم کاملا از دست داده است. شرایطی سخت و نگران‌کننده؛ البته تا پیش از انتخاب پورموسوی به عنوان سرمربی.

پورموسوی چندان ناآشنا به انجام کار در شرایط سخت مالی و حضور در تیمی که بخشی از بازیکنان فصل قبل خود را از دست داده نیست؛ او چنین فصل سختی را بعد از قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر یعنی زمانی که در قامت یک سرمربی روی نیمکت آبی‌های خوزستان نشست نیز، هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان آسیا تجربه کرد. تجربه‌ای که نتایج آن برای فوتبال خوزستان خوب بود، هم از نظر نتیجه‌گیری در این رقابت‌ها و هم از نظر بها به جوانان خوزستانی.

حالا نفت چند روزی است که کار خود را در بازار نقل و انتقالات آغاز کرده است. خریدهایی مثل بیت‌سعید، زبیدی، طیبی و نصاری یاران قدیمی که در استقلال خوزستان نیز با یکدیگر کار کرده‌اند و حالا مجددا در نفت دور هم جمع شده‌اند تا شاید دوباره رقم‌زننده آن خاطرات خوبِ استقلال خوزستان باشند.

نفت که خیلی از بازیکنان غیربومی خود را از دست داده، برای لیگ بیستم تا این‌جای کار با تمدید با طالب ریکانی، فاخر تهامی و حسین ساکی و جذب بیت‌سعید، زبیدی، طیبی، نصاری و عبدالله‌زاده نشان داده که با اعتماد به بومی‌ها می‌خواهد در لیگ بیستم پا به میدان سخت رقابت با تیم‌های متمول لیگ مثل فولاد، تراکتور، سپاهان و حتی گل‌گهر قلعه‌نویی برود.

هر ساله کار برای نفت آبادان در لیگ برتر سخت بوده زیرا نبود بودجه لازم همیشه دست مسئولان این تیم را برای یارگیری به موقع، آغاز تمرینات در زمان مناسب مثل سایر تیم‌ها و برپایی اردوی پیش فصل بسته است. مواردی که با شروع لیگ نفتی‌ها را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است اما به نظر می‌رسد لیگ بیستم با وجود بومی‌ها در راس کادرفنی و درون زمین بازی، برای صنعت نفت متفاوت باشد و شاید این بار موتور صنعت به جای این‌که با نفت روشن شود با غیرت بازیکنان بومی و دیگر نفرات به کار بیفتد و نفت فراز و نشیب کمتری داشته باشد.

مسئولان باشگاه نفت آبادان هنوز برای دروازه خود در لیگ بیستم فکری نکرده‌اند و اگرچه دیر وارد بازار نقل و انتقالات شده‌اند اما بدون هیاهو، ایجاد سر و صدا و بدون مصاحبه حتی در مورد مشکلات فراوان‌شان، در حال جذب بازیکن هستند و شاید امروز فردا یک گلر که شاید محسن فروزان باشد نیز جذب کنند تا خیال‌ هواداران از دروازه هم راحت شود.

در سال‌های گذشته بازیکنان جوانی مثل یونس دلفی، محمد شریفی و ... در استقلال خوزستان و مجتبی نجاریان، امید صیدالی، مهرداد هدایتیان، یوسف کی‌شمس و ... در فولاد برای اولین بار و با حضور پورموسوی شانس حضور در لیگ برتر را به دست آورند و حالا نیز جوانان دیگر این استان امیدوارند در نفت آبادان فرصت بازی به آن‌ها برسد تا بتوانند شایستگی‌هایشان را به رخ فوتبال کشور بکشانند. البته آن‌ها خوب می‌دانند که کار کردن در آبادان، شهر فوتبالی که از کودک تا پیرِ آن با فوتبال عجین شده و فوتبال را نیز به خوبی می‌فهمند، دشوار است و باید با توانی دو چندان در پی کسب موفقیت برای آبادانی‌ها باشند.

پورموسوی و شاگردانش با این بودجه کم و مشکلات مالی باید راه سختی را در لیگ بیستم برای رسیدن به موفقیت طی کنند، راهی که البته اگر به خوشبختی نرسد اما مطمئنا احیای چند جوان خوزستانی را در بر خواهد داشت.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار