تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۲۰۷۳۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رعایت نکردن نکات بهداشتی موجب افزایش مبتلایان ایدز می‌شود
کارشناس مسئول بیماری‌های عفونی ویروسی شبکه بهداشت و درمان گفت: یکی از بیماری‌های عفونی و خطرناک جامعه بشری، ویروس ایدز است که رعایت نکردن نکات بهداشتی موجب افزایش ابتلا به آن می‌شود.
 رستمی کارشناس مسئول بیماری‌های عفونی ویروسی شبکه بهداشت و درمان  گفت: یکی از بیماری‌های عفونی ویروسی خطرناک جامعه بشری، ویروس ایدز بوده که سال‌ها است گریبان انسان‌ها رو گرفته و ما نیز در کشورمان در مخاطرات آن قرار گرفته ایم.

او افزود: علیرغم ناشناخته بودن و عدم درمان قطعی این بیماری از ابتدا موجب بروز مشکلاتی شده ضمن آنکه آمار مبتلایان به ایدز از تزریق مشترک مواد مخدر به ارتباطات جنسی نادرست و حفاظت شده رسیده، که عدم رعایت نکات بهداشتی و اخلاقی موجب افزایش مبتلایان خواهد شد.

رستمی در پایان بیان داشت: متاسفانه آمار مبتلایان شهرستان در سطح استان بالا بوده که میطلبد سایر دستگاه‌ها و مراکز فرهنگی جهت آگاهی بخشی جامعه نقش آفرینی کرده و شهروندان عزیز نیز نسبت به مسائل بهداشتی و مراقبتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

عادل عکرش معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان بندر ماهشهر نیز گفت: این بیماری باید بعنوان یک آسیب اجتماعی شناخته شده و مدیران بخش فرهنگی و بهداشت و درمان بدور از هرگونه حساسیتی به صراحت معضلات و مخاطرات ویروس ایدز را جهت آگاهی یافتن شهروندان عزیز گام بردارند.

او ادامه داد: رسانه‌ها و مراکز فرهنگی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه در کنار کادر بهداشت و درمان میبایست در شناساندن خطرات ویروس ایدز به عموم جامعه بویژه نسل جوان تلاش نموده ضمن آنکه در سطح دستگاه‌های اجرایی، ادارات و مراکز دولتی و خصوصی جهت آگاهی یافتن کارکنان خود گام‌های موثری برداشته شود.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار