تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۲۰۶۹۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین محموله واکسن آنفلوآنزا وارد خوزستان شد
 سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: نخستین محموله واکسن آنفلوآنزا وارد خوزستان شد و در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار گرفته است.

 مهران احمدی بلوطکی شامگاه یکشنبه در گفت و گوی ویژه خبری سیمای خوزستان بیان کرد:  در روزهای آینده، شرایط واکسینه شدن طبق دستورالعمل‌های کمیته علمی آنفلوآنزا و کرونا برای مردم تبیین می شود.

وی افزود: در مرحله اول کارکنان گروههای بهداشتی و درمانی، مادران باردار، افراد سالمند، کودکان و بیماران با نقص سیستم ایمنی و بیماران سخت درمان به صورت رایگان واکسینه می شوند.

احمدی بلوطکی ادامه داد: هیچ گونه نگرانی در خصوص کمبود واکسن آنفلوآنزا در خوزستان وجود ندارد و واکسن برای گروههای هدف تا دورترین خانه های بهداشت خوزستان نیز ارسال می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز تاکید کرد: لزومی به تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه مردم نیست.

وی اضافه کرد: افرادی که هم اکنون درگیری بیماری کرونا هستند نیازی به واکسن آنفلوآنزا ندارند باید سه تا چهارهفته بعد از گذران دوره بیماری واکسن را تزریق کنند.

احمدی بلوطکی گفت: در حال حاضر تمرکز نمونه گیری و تست کردن برای گروههای آسیب پذیر است  و در شرایط فعلی دانشگاه علوم پزشکی هیچ گونه نگرانی از نظر ظرفیت تخت های ICU ندارد.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهوازابراز امیدواری کرد: ماسک زدن جزیی از فرهنگ ما شود و باید یاد بگیریم چگونه در کنار کرونا زندگی کنیم و تاب آوری خود را افزایش دهیم چون آن زمان می‌توانیم به شکست کرونا امیدوار باشیم.

پاییز سختی پیش رو داریم

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان نیز گفت:امسال پیش بینی شده است با توجه به حساسیت های تنفسی ناشی از بارندگی همچنین بنا برتخمین پژوهشگران سال دهمی است که انتظار پاندمی آنفلوآنزای H۱N۱ را داریم پیش بینی می شود پاییز سختی را در پیش داشته باشیم.

دکتر سیدمحمد علوی با اشاره به اینکه قدرت سرایت کرونا به ویژه در بین افراد خانواده افزایش یافته افزود: از ظرفیت سفیران سلامت با عنوان "هر خانه یک پایگاه بهداشت" برای شناسایی بیماران در خانه ها و محله ها استفاده می شود.

وی در خصوص علائم بیماری کرونا و آنفلوآنزا گفت: علائم این دو بیماری در بسیاری موارد شبیه یکدیگر است با این تفاوت که دوره کمون بیماری در کرونا ۲ هفته اما درآنفلوانزا کمتر است و دوره واگیری آنفلوآنزا کمتراز کرونا است.

علوی ادامه داد: آبریزش، عطسه و قرمزی چشم در کرونا کمتر است و علائم گوارشی، سیستم عصبی مرکزی ، کاهش اشتها، بویایی و چشایی را کمتر در آنفلوآنزا می بینیم.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با توجه به روند فزاینده شیوع کرونا و مطابق آخرین بررسی وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در خوزستان ، ۹ شهر استان شامل اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر و ایذه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند.

فرهاد ابول نژادیان افزود: همچنین مسجدسلیمان، رامهرمز ، دزفول، شادگان و لالی نیز در وضعیت نارنجی با تعریف پرخطر قرار گرفته و سایر نقاط خوزستان نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

وی گفت: با توجه به روند افزایشی و نگران کننده شیوع کرونا، در استان خوزستان وضعیت هشدار صریح اعلام می‌ شود.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خوزستان در ردیف استان‌های با وضعیت قرمز قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار