تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۰۶۹۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تفاهم‌نامه تامین ماهانه ۲هزار تن ورق‌ فولادی واحدهای تولیدی خوزستان امضا شد
  مسئول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان از امضای تفاهم‌نامه تامین ورق‌های فولادی واحدهای تولیدی به میزان ۲ هزار تن در ماه خبر داد.

اعظم ساسانی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه بین انجمن صنایع همگن فلزی خوزستان و شرکت فولاد اکسین استان با هدف تحقق جهش تولید منعقد شد، اظهارداشت: موضوع تفاهم‌نامه تامین ورق‌های فولادی مورد نیاز صنایع فلزی استان در محدوده تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان است.

وی گفت: این تفاهم‌نامه برای مدت یکسال  بین انجمن همگن فلزی و این شرکت تولیدکننده ورق های فولادی که به عنوان مواد اولیه صنایع کوچک محسوب می‌شود، به امضاء رسید.

مسئول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان با اشاره به تشکیل نشست‌های متعدد کارشناسی در راستای تامین نیاز مواد اولیه واحدهای تولیدی و جلب موافقت گروه‌های فولادی موجود در استان، بیان‌داشت: این میزان ورق فولادی در محدوده فعالیت‌های غیرتجاری و تنها به پروژه‌های واحدهای تولیدی اختصاص خواهد یافت.

ساسانی یادآورشد: با توجه به تقاضای واحدهای فلزی استان در زمینه ورق‌های فولادی با عرض متفاوت، مقدار حداقل درخواست خرید هر واحد برای ورقی که اسلب آن در شرکت فولاد اکسین خوزستان وجود داشته باشد، ۶۰ تن و برای سایر موارد معادل محدودیت مقداری شرکت‌های تولید کننده اسلب خواهد بود.

وی خاطرنشان‌کرد: به منظور پایداری و تداوم خرید ورق‌های فولادی توسط شرکت‌های تولیدی استان از شرکت فولاد اکسین، مقرر شد تا دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان موضوع اختصاص سهمیه واحدهای تولیدی خارج از بورس را از طریق شورای تامین خوزستان پیگیری کند.

بر اساس این گزارش استاندار خوزستان ابتدای مردادماه امسال در نشست بررسی مشکلات شرکت‌های فولادی استان اعلام کرد: پیش از اینکه مواد اولیه تولید شده در شرکت‌های فولادی در بورس عرضه شود باید ابتدا نیاز کارخانجات و صنایع داخل خوزستان تامین شود.

یکی از مهمترین نیازهای صنایع فولادی در استان تامین ورق، شمش و اسلب فولادی است.

در شرکت فولاد اکسین خوزستان ورق‌های خاص صنعت نفت،گاز و پتروشیمی بومی‌سازی شده و در حال تولید است که این امر به عنوان یک دستاورد بزرگ برای صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار