تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۲۰۶۶۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان در ذخیره‌سازی کالای اساسی مشکلی ندارد
 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: هیچگونه مشکلی به لحاظ ذخیره کالای اساسی در خوزستان وجود ندارد و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی تا پایان امسال انجام گرفته است.

 امید جهان نژادیان روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: ۵۵۰ هزارتن گندم در انبارهای استاندارد خوزستان برای مصرف هفت ماه استان و یک هزار و ۳۱۱تن برنج هندی ذخیره سازی شده است.

وی گفت: برای امسال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن واردات کالای اساسی از مرزهای خوزستان در نظر گرفته شده که تاکنون یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن واردات کالای اساسی انجام گرفته است.

جهان نژادیان بیان کرد: تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام (ره) خوزستان در بهترین حالت ممکن و بیشتر از ظرفیت در حال انجام است.

مدیرخدمات بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نیز گفت: پنج هزار تن شکر در ابتدای شهریور به خوزستان اختصاص یافت که از این میزان یکهزار و ۷۲۱ تن تا ۲۲ مهر فرصت برای جذب و فروش آن باقی مانده است.

احمدرضا مریدالسادات ادامه داد: ۲ هزار تن برنج ۱۱۲۱ دانه بلند با قیمت هر کیلوگرم ۱۴۵ هزار ریال نیز به خوزستان اختصاص یافت که در حدود یک هزار تن آن فروش رفته و تا پایان مهر فرصت زمان برای فروش و جذب باقی این محموله باقی مانده است.

بر اساس اعلام اداره کل غله وخدمات بازرگانی خوزستان ، تعداد هشت سیلوی دولتی با ظرفیت ذخیره ۴۰۰ هزار تن، ۱۵ سیلوی بخش خصوصی با ظرفیت ۶۶۰ هزار تن و ۱۴انبار کارخانجات آرد خوزستان امکان ذخیره ۴۰۰ هزار تن گندم را دارند.

بر اساس سند چشم انداز توسعه باید در ۶ سال آینده ظرفیت سیلوهای خوزستان به دلیل چشم انداز تولید گندم به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش پیدا کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار