تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۲۰۶۶۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
متقاضیان گاز مایع ثبت‌نام الکترونیکی کنند
 رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت خوزستان گفت: خانوارهای واجد شرایط و نیازمند به گاز مایع حتما باید برای دریافت این نوع گاز ثبت‌نام اکترونیکی کنند.

امیرحسین نظری روز دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: متقاضیان گاز مایع باید در سایت درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) ثبت نام کنند تا امکان خرید گاز مایع را داشته باشند.

وی گفت: بیشتر مردم از ثبت نام در این سامانه اطلاع ندارند و دستگاه‌های متولی باید اطلاع رسانی لازم برای ثبت نام متقاضیان را انجام دهند.

از یکم شهریور امسال توزیع و تحویل گاز مایع به متقاضیانی که به صورت اکترونیکی در سامانه سدف ثبت نام کرده‌اند صورت می گیرد.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان نیز بیان کرد: برخی عوامل توزیع در سامانه تحویل لاستیک خودرو یا هویت خارجی ندارند و یا از خوزستان مهاجرت کرده‌اند.

عبدالرحمان ناصریان افزود: این مورد از وزارتخانه و دستگاه‌های مختلف پیگیری شده تا این افراد از فهرست تحویل لاستیک در خوزستان خارج شوند اما متاسفانه تهران با این موضوع موافق نیست.

وی با بیان اینکه این عوامل طبق سامانه لاستیک تحویل می‌گیرند اما لاستیک در خوزستان توزیع نمی‌شود، ادامه داد: باید هر چه زودتر برای رفع این مشکل فکری شود تا سهمیه خوزستان کسر نشود.

عاملان توزیع عامل مهم افزایش قیمت گاز مایع

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان نیز با بیان اینکه عاملان توزیع گاز مایع از عوامل مهم افزایش قیمت گاز مایع در خوزستان هستند گفت: قیمت مصوب هر سیلندر گاز مایع ۹۷ هزارریال است این در حالی است که عاملان توزیع هر سیلندر گاز را تا ۳۰۰ هزار ریال هم به فروش می‌رسانند.

بهرام جباری افزود: بیشتر گازهای مایع توسط عاملان توزیع گازمایع ، برای مصرف خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تغییری در توزیع گاز مایع به شرکت‌های توزیع کننده انجام نشده گفت:اگر عاملان توزیع گاز همکاری نکنند در این بخش دچار مشکل خواهیم شد.

جباری ادامه داد: وظیفه شرکت‌های پخش گاز مایع باید مشخص شود و باید تا شهرستان‌های استان گاز مایع را توزیع کنند. باید یک نرخ پیشنهادی برای مصرف خارج از خانوار نیز در نظر گرفته شود تا قیمت سیلندرهای گاز خودسرانه افزایش نیابد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار