تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۰۶۴۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲ خانه هلال در خرمشهر و آبادان گشایش یافت
 ۲ خانه هلال روز پنجشنبه در اروندکنار آبادان و روستای مقامسیه خرمشهر گشایش یافت.

 رییس جمعیت هلال احمر خرمشهر در آیین گشایش خانه هلال در حفار این شهرستان گفت: خانه هلال روستای مقامسیه هلال احمر کوچکی است که به ساکنان روستای حفار شرقی و غربی خدمات ارایه می‌کند.

حاتم شراوه هدف اصلی خانه هلال را توانمندسازی اهالی و تشکیل تیم امدادی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه بیان کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی، و فعالیت داوطلبانه و خیرخواهانه از اهداف ویژه خانه هلال است.

وی از دیگر دهیاران خواست برای تاسیس خانه هلال و خدمات دهی بیشتر هلال احمر به اهالی روستاها با هلال احمر همکاری کنند.

رییس جمعیت هلال احمر آبادان نیز در آیین گشایش خانه هلال اروندکنار گفت: تقویت و توسعه خانه‌های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش آسیب ناشی از حوادث غیرمترقبه می‌شود.

رضا نیک‌پی افزود: هدف اصلی از توسعه خانه‌های هلال، برگزاری دوره‌های آموزش همگانی کمک‌های اولیه، آمادگی در مقابل خطر احتمالی در شهرستان‌ و مناطق روستایی است تا با توانمندسازی و آمادگی جوامع محلی در امر امدادرسانی در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای امدادی هر فرد امدادگر خانواده خود باشد.

وی افزود: جمع‌آوری کمک‌ داوطلبانه و مردمی، فعالیت آموزشی، آماده سازی و هدایت فعالیت‌ جوانان داوطلب از دیگر مزیت‌های خانه هلال است.

نیک‌پی ادامه داد: خانه‌های هلال هنگام وقوع بلایا و حوادث شهری و روستایی نقش تاثیرگذاری در ارزیابی منطقه توسط نیروهای محلی و تسهیل امدادرسانی به آسیب دیدگان دارد و رویکرد جمعیت هلال احمر استفاده از توان جوامع محلی در مدیریت و واکنش به حوادث است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار