تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۰۶۴۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز فرآیند ثبت‌نام صادرکننده نمونه در خوزستان
  دبیرکل اتاق بازرگانی اهواز از آغاز فرآیند ثبت‌نام صادرکننده نمونه استانی با همکاری اتاق‌های بازرگانی آبادان، خرمشهر، اتاق تعاون و سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خبر داد.

محمد نجفیان  اظهار کرد: امسال برای اولین بار، برگزاری روز ملی صادرات بر عهده اتاق‌های بازرگانی قرار گرفته است و در استان خوزستان، اتاق‌های بازرگانی اهواز، خرمشهر و آبادان نسبت به برگزاری این مراسم اقدام می‌کنند.

وی افزود: صادرکنندگان خوزستانی می‌توانند از امروز ۲۶ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه با مراجعه به آدرس اینترنتی http://ed.iccima.ir/ نسبت به تکمیل فرم‌ها و ثبت‌نام آنلاین صادرکننده نمونه استانی اقدام کنند.

دبیرکل اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: هدف از انتخاب صادرکنندگان برگزیده استانی تجلیل از تلاش‌های فعالان اقتصادی در عرصه صادرات غیرنفتی کشور است و به این منظور بر اساس فرآیندی که تعیین‌شده، صادرکننده نمونه استانی انتخاب، معرفی و تجلیل خواهد شد.

نجفیان با تاکید بر اینکه همه فعالان اقتصادی و صادرکنندگان حقیقی و حقوقی می‌توانند در سامانه انتخاب صادرکننده برگزیده ثبت‌نام کنند، عنوان کرد: میزان صادرات، حفظ و توسعه  بازارهای هدف، مهارت‌های فنی و تخصصی در امر صادرات، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و هیات‌های تجاری و عضویت در تشکل‌های صادراتی، از جمله شاخص‌های عمومی برای انتخاب صادرکننده برگزیده استانی است.

وی افزود: فعالان اقتصادی متقاضی برای شرکت در این رویداد باید دارای شاخص‌های اختصاصی نیز باشند که برای اطلاع از جزئیات آن باید به سامانه ثبت‌نام مراجعه کنند.

دبیرکل اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه صرفاً میزان صادرات ملاک انجام ارزیابی‌ها برای انتخاب صادرکننده نمونه نیست، گفت: قرار است دوره‌های آموزشی مربوط به نحوه انجام فرآیندهای مربوط به این رویداد، در اتاق اهواز برگزار شود.

نجفیان بیان کرد: دبیرخانه برگزاری روز ملی صادرات در استان خوزستان در اتاق بازرگانی اهواز تشکیل شده و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، این رویداد باید طی فاصله زمانی ابتدای آذر تا پایان بهمن‌ماه در استان‌ها برگزار شود. تصمیم‌گیری درباره تعیین زمان قطعی برگزاری روز ملی صادرات در خوزستان بعد از پایان مهلت ثبت‌نام از متقاضیان انجام خواهد شد.

وی گفت: مدارک و مشخصات ثبت‌نام کنندگان در اتاق بازرگانی ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از طی مراحل تعیین‌شده، برای هر صادرکننده یک کارنامه صادر می‌شود و اطلاعات ارائه‌شده توسط ثبت‌نام کنندگان مورد راستی آزمایی قرار خواهند گرفت.

نجفیان بیان کرد: متقاضیان در صورتی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند که نسبت به انجام تعهدات ارزی خود اقدام کرده باشند.

وی افزود: میزان رفع تعهدات ارزی برای شرکت‌های تولیدی، دارویی، دانش بنیان و همچنین شرکت‌های بازرگانی، ۷۰ درصد از ارز حاصل از صادرات تعیین شده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار