تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۰۶۳۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش بی‌سابقه نهاده‌ها کشاورزی بهبهان را با خطر نابودی روبه‌رو کرده است
 رئیس انجمن صنفی کشاورزان بهبهان گفت: افزایش سرسام آور قیمت نهادهای کشاورزی، باعث افزایش هزینه‌ها و غیرصرفه بودن کشاورزی شده است.

سید مسعود ثریا  اظهار داشت: صنعت کشاورزی به عنوان یکی از صنایع مادر در کشور است و در شهرستان بهبهان نیز با توجه به زمین‌های حاصل خیز و زیرساخت‌های کافی، کشاورزی از دیرباز به‌عنوان شغل اصلی مردم این شهرستان  بوده است.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر و با تحریم‌های ظالمانه آمریکا، قیمت نهاده‌های کشاورزی و کود دستخوش تغییر قیمت‌های مکرر شده است.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان بهبهان بیان کرد: این تغییر قیمت‌ها در کنار افزایش قیمت در تمام خدمات کشاورزی در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت موجب نگرانی شدید کشاورزان از ضرر و زیان خود شده است.

وی با اشاره به قیمت فعلی گندم که به ازای هر کیلو 2 هزار و پانصد تومان است گفت: متاسفانه با بررسی صورت گرفته توسط این انجمن برای کشت هر هکتار گندم در منطقه و محاسبه فروش گندم با قیمت فعلی، شاهد ضرر بیش از 4 میلیون تومانی گندم‌کاران در هر هکتار خواهیم بود.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان بهبهان با ابراز نگرانی از وضع موجود و تاثیر آن بر کاهش تولید در بهبهان به‌عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان و جنوب کشور عنوان کرد: انجمن صنفی کشاورزی به‌عنوان حامی اصلی کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی در مکاتبه با مسئولان و اعلام آنالیز قیمت کشت گندم در منطقه، از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف خواسته به جهت جلوگیری از کاهش تولید و حمایت از کشاورزان، نسبت به تعدیل قیمت خرید تضمینی گندم به‌عنوان یکی از محصولات استراتژیک در حوزه کشاورزی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه گندم به‌عنوان غذای اصلی مردم جایگاه ویژه‌ای دارد تصریح کرد: عدم حمایت به‌موقع از بخش تولید و کشاورزان می‌تواند کاهش تولید این محصول و افزایش قیمت در صنایع پایین دستی را به‌همراه داشته که به طبع آن فشار مضاعف به مصرف کنندگان وارد خواهد شد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار