تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۰۶۳۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست مرکزبهداشت خوزستان :
برای پیشگیری از کرونا سه اصل رعایت شوند
سرپرست مرکزبهداشت خوزستان گفت: برای پیشگیری از آنفلوآنزا و کرونا و هر نوع بیماری ویروسی سه اصل نسخه شفا شامل شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید رعایت شود.

 دکتر سید محمد علوی دوشنبه در برنامه رادیویی خانه سبز بیان کرد: علائم ویروس کرونا و آنفلوآنزا با تفاوت های جزیی شبیه یکدیگرهستند که شامل تب، درد عضلانی، گلو درد، تنگی نفس و آبریزش بینی است.

وی افزود: مهمترین علامت که خطر مرگ را به همراه دارد تنگی نفس و کاهش اکسیژن خون است.

علوی ادامه داد: افرادی بالای ۶۰ سال، کودکان با بیماری‌های قلبی، مادرزادی، آسم، زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های زمینه ای شامل بیماران مزمن انسدادی ریه، نارسایی مزمن کبدی، کلیوی، همودیالیزی و دیابتی‌ها، قلبی، عروقی، فشار خون، سرطان، مصرف کننده داروهای ضعف سیستم ایمنی در معرض خطر آنفلوآنزا و کرونا قرار دارند و حتما باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

سرپرست معاونت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مقدمات خرید واکسن فراهم است و به محض اینکه در اختیاردانشگاه و معاونت غذا وداروقرار گیرد در داروخانه ها توزیع و به اطلاع عموم مردم می رسد.

وی اظهار داشت: از مردم تقاضا می کنیم افرادی که نیازی به دریافت واکسن ندارند مراجعه نکنند تا افراد نیازمند بدون واکسن نمانند.

علوی اضافه کرد: از آنجایی که آنفلوآنزا سالانه تغییر ماهیت می‌دهد حداکثر ۶ ماه ایمنی ایجاد خواهد کرد  و در نتیجه تا پایان پاییز و زمستان که خطر ابتلا بیشتر است ایمن می‌شویم.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: تا زمانی که علائمی شامل سرفه و عطسه وجود داشته باشد امکان انتقال ویروس آنفلوآنزا به دیگران وجود دارد بنابراین باید نکات لازم در زمان دوره کمون بیماری کرونا را در مورد آنفلوآنزا نیز رعایت کنیم.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، براساس آخرین آمار موجود، خوزستان دارای چهار شهر با وضعیت قرمز، سه شهر با وضعیت نارنجی، هشت شهر با وضعیت زرد و ۱۳ شهر با وضعیت سفید از لحاظ شیوع کرونا است .
دکتر ابول نژادیان افزود: در حال حاضر وضعیت شهرهای آبادان، بهبهان، آغاجاری و امیدیه از نظر شیوع کرونا قرمز هستند ‌ که این افزایش شهرهای قرمز برای ما نگران کننده است.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهوازازآغاز فصل پاییز و همزمان شدن بیماری کرونا و آنفلوآنزا ابراز نگرانی کرده اند.

به گفته سرپرست مرکز بهداشت خوزستان شیوع ۲ ویروس آنفلوآنزا و کرونا با هم می‌تواند اثر تشدید کننده داشته باشند و بیماری را شدت ببخشند که خطرناک است از این رو به گروههای پرخطر توصیه شده واکسن آنفلوآنزا را حتما تزریق کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار