تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۰۶۲۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرما و میگوی آبادان و خرمشهر در راه روسیه
  معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت:مقدمات صادرات خرما و میگوی تولیدی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر براساس استاندارد روسیه در فروشگاه‌های خرده فروشی این کشور فراهم شد.

 به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد اروند سیدعلی موسوی بیان کرد: صادرات این ۲ محصول استراتژیک منطقه به صورت ویژه با همکاری انجمن دوستی ایران و روسیه در حوزه بازاریابی و گرفتن استاندارد این کشور برای بسته‌بندی و توزیع در فروشگاه‌های خرده‌فروشی و عمده‌فروشی در روسیه در حال انجام است.

وی به مفاد این تفاهمنامه به منظور تسهیل در اجرای طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری با هدف رشد و شکوفایی منطقه آزاد اروند با اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: فعال‌سازی خط ترانزیت روسیه، ایران و عراق از طریق مرز تجاری شلمچه در دستور کار ۲ کشور قرار دارد.

وی گفت: برگزاری نشست‌های دوره‌ای در راستای تقویت نقاط قوت و رفع موانع موجود پیش روی توسعه اقتصادی منطقه و تجارت با روسیه و اورسیا از مفاد دیگر این تفاهمنامه است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: نشست‌ تخصصی روسیه‌شناسی برای مدیران ، تجار و بازرگانان منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی جامع بازرگانان و صنعت‌گران روسی و فعالان اقتصادی منطقه برای دسترسی و ایجاد زمینه تعامل ۲ طرف، و ایجاد زمینه مشارکت نیز برگزار خواهد شد. 

موسوی، جذب سرمایه‌گذار روسی در بخش نیروگاهی و انرژی را از برنامه‌های آینده منطقه آزاد اروند برای توسعه تجارت با کشور روسیه بیان کرد و گفت:زمینه لازم برای سرمایه ‌گذاری ایرانیان مقیم روسیه در توسعه بنادر خرمشهر و آبادان فراهم شده است.

وی ارتباط بین مرکز نوآوری منطقه آزاد اروند و کشور روسیه و گسترش استارتاپ‌ها و شتاب دهنده‌ها را از دیگر برنامه‌های این منطقه بیان کرد و ادامه داد: شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی منطقه و کشور روسیه جزو برنامه‌های منطقه آزاد اروند در دستور کار است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در خصوص همکاری در تامین تسهیلات ، دریافت فایناس و برنامه‌ریزی برای بازاریابی و فروش محصولات صنایع تولیدی منطقه آزاد اروند با انجمن دوستی ایران و روسیه به توافق رسیدیم.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو)است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار