تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۰۶۲۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جک s5 شاسی بلند چینی با انبوهی از آپشن ها
جک s5 شاسی بلند چینی با انبوهی از آپشن ها

این روزها خودرو های کراس اور طرفداران بسیار زیادی در بازار دارند. جک s5 نیز یکی از این خودرو های پرطرفدار بازار ایران است. این خودرو در طراحی از هیوندای IX-35 تقلید کرده که که ظاهرا کپی‌برداری خوبی از آب درآمده است. البته برخی نیز طراحی آن را ترکیبی از هیوندای IX-35 و آئودی Q5 می‌دانند. در ایران جک s5 توسط کرمان‌خودرو عرضه می‌شود و معمولا نسبت به سایر شاسی‌بلندهای مطرح دنیا از قیمت خوبی برخودار است. هر چند طبعا به پای آنها نخواهد رسید، اما برای مصرف‌کننده ایرانی خودرو مناسبی محسوب می‌شود. نسخه اول جک s5 در سال 94 با استقبال خوبی در ایران روبرو شد. با این حال یکی از نقاط ضعف آن اتومات نبودن آن بود که در مدل بعدی این نقطه ضعف نیز برطرف شد. در این مقاله قصد داریم تا به آپشن‌ها و امکانات متعدد جک s5 اشاره کنیم.

صندلی‌های برقی و حافظه صندلی

شاید بیشترین قسمتی که در طول رانندگی همیشه با آن درگیر هستید صندلی باشد. در خودروهای قدیمی با استفاده از اهرم‌های کنار صندلی، امکان تنظیم کردن آن را فراهم می‌کردندامروزه در خودروهای جدید امکان تنظیم برقی صندلی در بسیاری از خودرو ها موجود است که البته بسیاری از خودروهای ساخت داخل فاقد این آپشن هستند. با داشتن جک S5 این آپشن شما هم در ردیف جلو خودرو مهیا شده است. اما این تنها آپشن صندلی‌های جک S5 نیست.

جک s5 شاسی بلند چینی با انبوهی از آپشن ها

از دیگر امکانات صندلی‌های این خودرو می‌توان به حافظه صندلی اشاره کرد که بسیاری از خودروها از آن بی‌بهره هستند. این امکان ویژه در مواقعی که چند نفر از یک خودرو استفاده می کنند بسیار کاربردی خواهد بود.چرا که هر نفر صندلی خودرو را با توجه به مشخصات خودش تنظیم می کند اما بعد از هر بار استفاده شخصی دیگر، این تنظیمات به هم خواهد خورد. مموری صندلی در اینجا به کمک خواهد آمد. در این بخش شما می‌توانید تنظیمات صندلی دلخواه خود را ذخیره کرده و هر بار با فشار دادن دکمه مربوطه، تنظیمات صندلی به همان حالت برمی‌گردد.

آپشن های صندلی جک در اینجا تمام نمی شود. یکی دیگر از آپشن‌های صندلی در جک S5 همان گرمکن صندلی برای سرنشینان جلو‌ است. گرمکن صندلی خصوصا در برخی از فصول سال که سرد بودن محیط آزار دهنده است بسیار کاربردی خواهد بود.

ترمز و سیستم ایمنی

ترمزهای هر خودرو در ایجاد ایمنی برای خودرو دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. خودروی جک S5 در بخش ترمزها نیز لیست بلند بالایی از امکانات و آپشن ها را به دنبال دارد. یکی از مهم‌ترین آپشن‌های در نظر گرفته شده برای جک S5 سیستم ترمز پارک برقی یا همان EPB است. در این سیستم دیگر خبری از کشیدن ترمز دستی وجود نداشته و صرفا با استفاده از یک دکمه همان قابلیت ترمز دستی در نظر گرفته شده است. در بخش ترمزها سیستم های ABSو EBSبه همراه ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو کمک شایان توجهی به ایستایی خودرو خواهند کرد. اما سیستم ایمنی این خودرو از امکانات دیگری نیز برخوردار است.

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یکی از این آپشن ها است. این سیستم به حفظ تعادل خودرو در هنگام چرخش در پیچ‌های حساس کمک می‌کند.. سیستم HAC یکی دیگر از سیستم‌های در نظر گرفته شده برای جک S5 بوده که به هنگام بالا رفتن از سربالایی به حفظ تعادل خودرو و عدم حرکت آن به سمت پایین کمک می‌کند. این آپشن در سفرهای جنگلی و یا جاده های کوهستانی شما را یاری خواهد کرد. برای حرکت در سرپایینی نیز سیستم DAC به شما کمک می‌کند تا خودرو در حالت سراشیبی تعادل خود را کاملا حفظ کند و بدون کنترل به سمت پایین حرکت نکند.

یکی دیگر از آپشن‌های ایمنی در نظر گرفته شده برای این خودرو مربوط به سیستم کنترل کردن باد لاستیک آن است. سیستم TPMS کمک می‌کند تا در مواقعی که باد لاستیک بسیار زیاد یا کم باشد، به راننده هشدار لازم داده شود. چرا که این مساله می‌تواند در برخی مواقع برای سرنشینان خودرو خطرآفرین باشد. این آپشن ها باعث شده است تا خودروی جک نسبت به رقبای خود در جایگاه مناسبی قرار بگیرد.

استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید به خودرو

سیستم ورود بدون کلید که در خودرو های داخلی هنوز هم خبری از آن نیست باعث راحتی بسیار شما در هنگام ورود به خودرو خواهد شد. علاوه بر این مزایای بسیار دیگری در این سیتم وجود دارد از جمله آنکه در صورت وجود کلید در داخل خودرو، باز هم درب‌ها قفل نخواهند شد. اما اصلی‌ترین قابلیت این سیستم آن است که بدون وارد کردن سوئیچ می‌توانید وارد خودرو شوید و آن را با فشردن تنها یک دکمه خاموش و روشن کنید. این سیستم نسبت به سیستم های سوئیچی قدیمی از مزایای امنیتی بسیار بالایی برخوردار هستند.

تهویه مطبوع و سنسور باران

جک s5 شاسی بلند چینی با انبوهی از آپشن ها

سیستم تهویه مطبوع را می توان یکی از ویژگی هایی دانست که به خصوص در سفرهای طولانی به شما حس خوب و ویژه ای می بخشد. این سیستم در جک S5 به صورت اتوماتیک و برای سرنشینان جلو دارای دو کانال مجزا است تا در جهات مختلف دمای مورد نظر خود را تنظیم کنند. حسگر باران در خودروی جک s5 می تواند شما را از تنظیم سرعت برف پاک کن و خاموش و روشن کردن آن بی بهره سازد. با وجود حسگر باران در مواقع بارانی یا برفی، سیستم برف‌ پا‌ک‌کن به صورت خودکار شروع به فعالیت کند. بنابراین از میزان دردسر راننده در کنترل خودرو بسیار کاسته می‌شود.

در این مقاله به برخی ازآپشن های این خودروی چینی پرطرفدار یعنی جک s5 پرداختیم. در یک کلام باید گفت که اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که آپشن های خودرو برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است جک اس 5 شما را راضی خواهد کرد.

:
:
:
آخرین اخبار