تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۰۵۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۰ میلیون یورو از اعتبارات ارزی "توسعه شبکه فاضلاب اهواز" تا پایان سال محقق می‌شود
 نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: از ۱۰۰ میلیون یورو تخصیص یافته برای توسعه شبکه فاصلاب اهواز، تا پایان سال نیمی از آن پرداخت می‌‌شود.

مجتبی یوسفی  اظهار داشت: استان خوزستان و به‌ویژه شهرهای اهواز، کوت عبدالله و باوی در زمینه شبکه فاضلاب مشکلات زیادی دارند چراکه شهرداری و سازمان آب و فاضلاب خوزستان در زمینه احداث شبکه‌های سطحی و توسعه فاضلاب عملکرد مناسبی نداشتند.

وی به تخصیص اعتبار 100 میلیون یورو از سوی مقام معظم رهبری برای توسعه شبکه فاضلاب خوزستان افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته نیمی از این اعتبار امسال پرداخت می‌شود.

وی به جزئیات این اختصاص اعتبار اشاره و بیان کرد: در زمینه این اختصاص یک اختلاف در تبدیل یورو به ریال وجود داشت که مرتفع شد. دولت بنا داشت این اعتبار یورویی را با یورو 15 هزار تومان به ریال تبدیل کند که این اجازه را ندادیم. یورو اکنون بین 20 تا25 هزار تومان است و این اختلاف بین دو تبدیل به ریال نزدیک 400میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: در زمینه توسعه شهر کوت عبدالله، حل مشکل آبفای این شهر به طور ویژه پیگیری شد و نزدیک به 5 میلیارد تومان اعتبار جداگانه دریافت کردیم.

این نماینده مجلس با اشاره به افزایش دوبرابری ظرفیت آب تصفیه خانه شهر کوت عبدالله گفت: پس از 10سال حوضچه‌های آب شرب کوت‌عبدالله لایروبی و لجن و املاح از ته این حوضچه‌ها جمع‌آوری شد. همچنین با تقویت فیلتراسیون تصفیه خانه این شهر، توانستیم کیفیت آب شرب کوت عبدالله را افزایش دهیم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار