تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۲۰۵۶۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدارس خوزستان از ۱۵ شهریور ماه بازگشایی خواهند شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: مدارس استان خوزستان نیز همانند سایر استان‌ها از ۱۵ شهریور ماه بازگشایی خواهند شد.
  کورش مودت مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در استان خوزستان همانند سایر استان‌ها ۱۵ شهریور ماه آغاز فرآیند سال تحصیلی است و زنگ مدارس خوزستان به صدا درخواهند آمد.

وی افزود: مسؤولین استانی جهت اجرای آیین بازگشایی مدارس در یکی از مدرسه‌های شهرستان بندر ماهشهر حضور خواهند یافت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: مسئله‌ای تحت عنوان بازگشایی مدارس خوزستان در ابتدای مهرماه مطرح شد که به تصویب ستاد ملی کرونا نرسید.

وی ادامه داد: در جریان برگزاری امتحانات و کنکور نیز خانواده‌ها بسیار نگران و دغدغه‌مند از ابتلای فرزندانشان به کرونا بودند که خوشبختانه امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون ابتلای حتی یک دانش آموز برگزار شدند.

کورش مودت تصریح کرد: در مناطق روستایی، مدارس با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر با روال عادی فرآیند آموزش را در پیش خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: در مدارس با تراکم بالای جمعیت این اختیار به شورای مدرسه داده شده که برای نحوه حضور دانش‌آموزان از جمله استفاده از طرح زوج و فرد تصمیم‌گیری کنند و دانش‌آموزان تقسیم شوند.

مودت گفت: یک شیوه‌نامه کلی به تمامی مدیران مدارس کشور ازجمله استان خوزستان ابلاغ شده که اگر تمام موارد آن به‌درستی اجرا شوند نگرانی از ابتلا در دانش‌آموزان وجود نخواهد داشت.

وی بیان کرد: در هر منطقه براساس وضعیت قرمز و هشدار کرونا شیوه‌نامه خاص آن منطقه تدوین شده و در مناطق زرد نیز شیوه‌نامه بر اساس حضور ۵۰ درصدی دانش‌آموزان در هر روز تنظیم شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار