تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۰۵۲۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۳۳ پروژه در خوزستان به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد
 استاندار خوزستان گفت: ۵۳۳ پروژه در خوزستان به مناسبت هفته دولت و بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به بهره‌برداری می‌رسد. 

غلامرضا شریعتی روز یکشنبه همزمان با فرا رسیدن هفته دولت و بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: این تعداد پروژه با اعتبار ۲۸ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی گفت: از این تعداد پروژه، ۴۵ مورد ملی، ۱۴۲ مورد استانی و ۳۴۶ مورد مربوط به سایر اعتبارات است.

وی ادامه داد: از مجموع این ۵۳۳ پروژه تعداد ۳۰۴ پروژه در حوزه شهری و ۲۲۹ پروژه نیز در بخش روستایی به بهره‌برداری می‌رسد. 

شریعتی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها حدود چهار هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد گفت: بیشترین اعتبارات هزینه شده در این پروژه‌ها به ترتیب به منطقه ویژه پتروشیمی، اداره کل بنادر و سازمان آب و برق خوزستان اختصاص دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: بیشترین تعداد پروژه به ترتیب توسط توزیع برق خوزستان با ۲۶۸ پروژه، بنیاد مسکن با ۶۵ پروژه و راه و شهرسازی با ۳۱ پروژه، اجرایی شده است؛ همچنین بیشترین تعداد پروژه‌های هفته دولت به ترتیب در شهرستان های دزفول با ۴۷ پروژه، آبادان با ۴۱ پروژه و بهبهان با ۳۹ پروژه است. 

وی گفت: بیشترین اعتبارات هزینه شده به ترتیب در شهرستان‌های ماهشهر با ۲۰ هزار میلیارد ریال، دشت آزادگان با یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال و اهواز با ۹۱۰ میلیارد ریال اختصاص داشته است. 

شریعتی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امسال نمایشگاه گرامیداشت هفته دولت به صورت مجازی و ارایه گزارش به مردم از طریق مسوولان در برنامه‌های مختلف صدا و سیمای مرکز خوزستان و همچنین گفت وگوی ویژه در استودیو رسانه‌ای واقع در استانداری خوزستان برگزار می‌شود. 

وی افزود: این نمایشگاه مجازی با محوریت اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، اقدامات ستاد استانی مقابله با بیماری ناشی از ویروس کرونا، مسوولیت های اجتماعی ارگان ها و شرکت ها و کمک‌های مومنانه برگزار می‌شود.

هفته دولت به مناسبت گرامیداشت شهادت شهیدان محمد علی رجایی رییس جمهوری و محمد جواد باهنر در انفجار تروریستی ساختمان نخست وزیری توسط منافقین در سال ۶۰ ، از دوم تا هشتم شهریور برگزار می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار