تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۰۴۹۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرایط آب وهوایی خوزستان یکی از موانع سرمایه‌گذاری در این استان است
 مدیرعامل ناحیه صنعتی خلیج فارس اهواز گفت: شرایط آب و هوایی خوزستان یکی از موانع اصلی سرمایه‌گذاری کلان در این استان است.

 حسن صبحه روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:ناحیه صنعتی خلیج فارس اهواز که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۴ در مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع و سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیارد ریال آغاز شده است تاکنون ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.این ناحیه در سه فاز صنعتی، خدماتی و نمایشگاهی طراحی شده است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در اجرای ناحیه صنعتی خلیج فارس اعهواز اظهار داشت: بعد از ۲ سال پیگیری مستمر مجوزهای ساخت این پروژه صادر شد.

مدیرعامل ناحیه صنعتی خلیج فارس اهواز با بیان اینکه در صورت انجام حمایت‌های لازم از سوی متولیان اقتصادی، امکان اشتغال مستقیم چهار هزار نفر در این ناحیه صنعتی فراهم خواهد شد، افزود: این مجموعه مختص تولید قطعات خودرو است که سوله و زمین با تمامی امکانات در اختیار صنعتگر قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین الزامان واگذاری این واحدها جذب نیرو از خوزستان است در خصوص فاز خدماتی مجموعه خلیج فارس اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از این ناحیه صنعتی مختص ارائه خدمات به صورت صنعتی است و در فاز نمایشگاهی با بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع تولید صنعتگران به مشتریان ارائه می‌شود.

صحبه با بیان اینکه هیچگونه قطعات خودروئی در استان تولید نمی‌شود، گفت: به این منظور مجتمعی در ۶ طبقه و هر طبقه به مساحت ۷۰۰ متر جهت آموزشگاه فنی و حرفه‌ای برای فاز صنعتی و با هدف ارائه آموزش‌های رایگان به نیروهای با سواد و کم‌سواد در حال ایجاد است و سپس بعد از آموزش داوطلبان به صنعتگران برای اشتغال به کار معرفی می‌شوند.

وی ادامه‌داد: یکی از مهمترین اولویت‌های ایجاد این مجتمع صنعتی ساخت قطعات مورد نیاز ویژه خودروهای ملی است.

میرعامل ناحیه صنعتی خلیج فارس با اشاره به اینکه فرمایشان مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر رونق تولید و ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی همواره یکی از اهداف کلان ایجاد این ناحیه صنعتی است، یادآورشد: در راستای تکمیل این پروژه به هیچ تسهیلات بانکی نیاز نیست و تنها لازم است حمایت‌های قانونی از سرمایه‌گذاری صورت گرفته توسط استانداری خوزستان و دادگستری استان صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، با راه‌اندازی ناحیه صنعتی خلیج فارس برای بیش از ۱۶ هزار نفر به‌صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار