تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۰۴۸۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفی ۲ متهم آتش‌سوزی باغملک به مرجع قضایی
 فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان با اشاره به عمدی بودن آتش سوزی سه روزه باغملک گفت: با ورود دستگاه‌های امنیتی به این موضوع ۲ نفر از عاملان آتش‌سوزی شناسایی و امروز به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

سرهنگ عزیز قلاوند  افزود: آتش سوزی در باغملک سه روز طول کشید که بعد از خاموشی در سه نوبت شعله ور شد و در یکی از موارد که حریق در ساعت یک بامداد در قله کوه رخ داد افرادی که برای رصد حادثه آتش سوزی به منطقه اعزام شدند موفق به شناسایی عاملان این آتش سوزی شدند.

وی با بیان اینکه هدف این افراد از آتش سوزی‌ها هنوز مشخص نشده اضافه کرد: شکایت از عاملان این حادثه که از اهالی منطقه هستند، امروز به مرجع قضایی ارائه می‌شود و با توجه به اینکه آتش سوزی بعد از خاموش شدن، دوباره از نقطه دیگری شعله ور می شد، دستگاه های امنیتی نیز برای شناسایی اهداف متهمان ورود کرده‌اند.

قلاوند ادامه داد: هنوز میزان خسارت آتش سوزی در این منطقه برآورد نشده است.

به گفته وی، سه  اکیپ نامحسوس برای رصد آتش سوزی ها و شناسایی عاملان آنها تعیین شده‌اند.

قلاوند همچنین گفت: عملیات اطفای حریق در باغملک با کمک پرسنل منابع طبیعی و سمن‌ها انجام شده و از یک فروند بالگرد سپاه نیز در ۲ روز آتش سوزی استفاده شده و در روز سوم که آتش سوزی در شب اتفاق افتاد نیازی به استفاده از بالگرد نبود.

بر اساس این گزارش، آتش‌سوزی در کوه گردکی در حوالی منطقه سرحانی از سه شنبه تا جمعه به طول انجامید. کوه گردگی در بخش میداود شهرستان باغملک واقع شده‌است و پوشش گیاهی غالب آن را جنگل‌های بلوط و مرتع تشکیل می‌دهد.

پیش از این قلاوند فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان از تشکیل ۲۰ پرونده قضایی برای عاملان آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها و شناسایی ۳۰ نفر از متهمان خبر داده بود.

این پرونده‌ها مربوط به چهار ماهه نخست امسال است که برای آتش سوزی‌های سهوی یا عمدی در یک هزار و ۲۱۵ هکتار از منابع طبیعی شامل جنگل و مرتع تشکیل شده است.

ایذه، مسجدسلیمان، اندیکا، دزفول و لالی به ترتیب شهرستان‌های بحرانی از نظر آتش سوزی در مراتع و جنگل ها هستند.

خوزستان دارای ۹۷۰ هزار هکتار جنگل طبیعی، ۶۳ هزار هکتار جنگل دست کاشت و ۲.۵ میلیون هکتار مرتع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار