تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۰۴۸۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجوز احداث ۲۳ هکتار پارک در ساحل غربی سد تنظیمی گتوند صادر شد
  شهردار گتوند گفت: مجوز ۲۳ هکتار اراضی ساحل غربی رودخانه کارون در نزدیکی سد تنظیمی گتوند برای احداث پارک از سوی سازمان آب و برق خوزستان صادر شده است.

صدیقه میری  افزود: یک طرح پارک ساحلی از سد تنظیمی گتوند تا تاسیسات اداره آب و فاضلاب و یک طرح دیگر از این تاسیسات تا کوی شهید سلطانی گتوند در این اراضی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای این ۲ طرح نیازمند ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تامین، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شهردار گتوند با بیان اینکه فضای سبز این شهر نسبت به سال‌های گذشته توسعه داده شده است، گفت: عملیات اجرایی چند پارک جدید از جمله پارک لاله، پرستار و ساحلی پارک گلستان در حال انجام است که با تکمیل این پارک‌ها فضای سبز گتوند بیش از ۳۰ هکتار افزایش پیدا می‌کند.

میری با اشاره به اینکه فاز نخست پارک کوهستان، پارک لاله و پارک ارغوان گتوند اجرا شده است، افزود: پیش از این سرانه فضای سبز در گتوند برای هر شهروند ۳.۵ مترمربع بود که با تکمیل و افتتاح طرح‌های در حال اجرا، سرانه فضای سبز شهروندان  به حدود ۱۴ مترمربع افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: عملیات اجرایی آسفالت معابر و خیابان‌های کوی بهاران، کوی کارون شهر و روکش آسفالت برخی از مناطق قدیمی‌تر گتوند از هفته‌های گذشته آغاز شده که برخی از مناطق تکمیل و برخی از نقاط دیگر در حال اجرا است.

شهردار گتوند بیان کرد: بهسازی و آسفالت خیابان و سنگفرش پیاده رو مسکن مهر نیز با تفاهم نامه سه جانبه بین شهرداری گتوند، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان و با پیگیری شورای اسلامی شهر گتوند، فرماندار و نماینده مردم شهرستان های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال انجام شد.

شهر گتوند با جمعیتی بالای ۲۶ هزار نفر در مرکز این شهرستان واقع شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار