تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۰۴۸۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت خوزستان از نظر شیوع کرونا بسیار شکننده است
  سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان گفت:وضعیت سفید خوزستان از نظر شیوع ویروس کرونا بسیار شکننده و ناپایدار است از این رو مردم باید همچنان نسبت به مخاطرات این ویروس مرگبار حساس و جدی باشند.

رضا نجاتی بیان کرد: تصور اینکه با قرار گرفتن خوزستان در وضعیت سفید، کرونا تمام شده غلط و نادرست است.
وی با بیان اینکه در چند شهر خوزستان هنوز وضعیت قرمزاست افزود:خطر شیوع کرونا در همه نقاط خوزستان حتی روستاها و خانه‌ها وجود دارد هرچند خوشبختانه درهفته‌های اخیر موارد ابتلا و بستری در بیمارستان روندی کاهشی داشته و خوزستان از وضعیت قرمز و هشدار خارج شده است.
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا خوزستان با بیان اینکه اعتقادی به وضعیت سفید ، قرمز و نارنجی ندارم و شروع پیک دوم کرونا ممکن است همه ما را غافلگیر کند افزود: با توجه به تغییرفصل و شیوع بیماری فصلی و آنفلوآنزا خطر اوج‌گیری ویروس کرونا در خوزستان وجود دارد.
نجاتی، ضمن توصیه همگانی به رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی گفت: شاید افرادی ناقل ویروس کرونا باشند ولی علایمی نداشته باشند و این زنگ خطری برای اوج‌گیری دوباره کرونا در خوزستان است.
وی به فرمانداران ، شهرداران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد حساسیت مربوط به ویروس کرونا در خوزستان را به هیچ وجه پایین نیاورند و مردم نیز نسبت به اجرای کامل شیوه‌های نامه‌های بهداشتی جدی و متعهد باشند.   
برای نخستین بار موارد ابتلا به کووید ۱۹ ، دوم اسفند ۱۳۹۸ ما در کشورمان مشاهده و به فاصله چند هفته در همه استان‌ها همه گیر شد. ویروس کرونا سبک زندگی مردم را نیز تغییر داده و پیامدهای اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی زیادی با خود به همراه داشته داشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار