تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۰۴۶۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت خرید بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در خوزستان
  سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در تامین گندم مصرفی استان خوزستان تا پایان سال جاری نگرانی نیست و هم‌استانی‌ها می‌توانند خیالی آسوده نسبت به تامین گندم مورد نیاز نانوایان و سایر مصارف صنعتی داشته باشند.

امید جهان‌نژادیان اظهار کرد: در ۹ سال گذشته تاکنون و با وجود تمام مشکلات توانستیم به کمک همت و اراده جمعی کشاورزان سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، رتبه نخست تولید و خرید گندم را در کشور کسب و آن را حفظ کنیم.

وی در خصوص کیفیت گندم خریداری‌شده، افزود: کیفیت گندم تولیدشده در استان خوزستان یکی از نمونه‌های برتر کشور برای صنعت و آسیابانی است و به این جهت علاقه‌مندان بسیاری از اقصی نقاط کشور برای افزایش راندمان تولیدات خود، خواهان خرید گندم‌های ذخیره‌شده در سیلوهای استان خوزستان هستند.

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در خصوص چگونگی وضعیت ذخیره‌سازی و نگهداری گندم‌های خریداری‌شده از کشاورزان تصریح کرد: تمام گندم‌های خریداری‌شده توسط مباشرین در مدت بسیار کوتاهی به سیلوهای استاندارد فلزی و بتنی منتقل می‌شود و بر مبنای کنترل سیستماتیکی که روی محموله‌ها اعمال می‌شود، محصولات از نظر سلامتی کنترل می‌شوند.

جهان‌نژادیان بیان کرد: با توجه به پایش و کنترل کیفیت در طول مدت نگهداری توسط آزمایشگاه مرکزی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان، در خصوص مسائل بهداشتی و یا کاهش کیفیت گندم ذخیره‌شده تا زمان مصرف مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم حفظ کیفیت گندم‌های ذخیره‌شده در استان بیان کرد: به دلیل رعایت کردن اصول انبارداری، در خصوص نگهداری مطلوب و استاندارد گندم‌های ذخیره‌شده، جای نگرانی وجود ندارد. همچنین در برنامه‌های حمل و جابه‌جایی محموله‌های گندم به کارخانه‌های سراسر کشور، مطابق استاندارد و پروتکل‌های معین اقدام می‌شود.

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در سال جاری گندم‌های خریداری‌شده به لحاظ بهداشتی و کیفی نسبت به سال گذشته شرایط مطلوب‌تری برای مصرف‌کنندگان دارد و برای حمل و جابه‌جایی محموله‌ها به کارخانجات سراسر کشور، مطابق با اصول انبارداری FIFO به تمامی نکات توجه می‌شود.

وی افزود: میزان نیاز مصرفی سالیانه استان خوزستان از محصول، ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تن است و باقی گندم خریداری‌شده در یک عملیات هماهنگ از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به سایر استان‌های کشور جهت اختلاط و ارتقای کیفیت آرد و نان منتقل خواهد شد.

جهان‌نژادیان در خصوص چگونگی و زمان ارسال گندم‌های خریداری شده به سایر استان‌ها اظهار کرد: در سال جاری برای اولین بار جمع‌آوری و انتقال گندم‌های خریداری‌شده در مراکز تعاون روستایی در خردادماه به اتمام رسید.

وی با اشاره به انتقال ۳۴۹ هزار تن از گندم خریداری‌شده در استان از طریق خطوط حمل و نقل ریلی و جاده‌ای افزود: در تامین گندم مصرفی استان خوزستان تا پایان سال جای نگرانی نیست و هم‌استانی‌ها می‌توانند خیالی آسوده نسبت به تامین گندم مورد نیاز نانوایان و سایر مصارف صنعتی داشته باشند.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار