تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۰۴۵۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلاش بانوان اهوازی برای احیای عیدغدیر
مراسم عیدغدیرخم در کلان‌شهر اهواز، هرساله با شکوه خاصی برگزار می‌شود و بانوان اهوازی در احیای این عیدبزرگ اسلامی سهم به‌سزایی دارند.
تلاش بانوان اهوازی برای احیای عیدغدیر

  در مکتب تشیع زنان دارای نقش و جایگاه مهمی بوده و هستند که مصادیق زیادی از آن را می‌توان برشمرد؛ زنانی که جان و مال خود و فرزندان‌شان را برای دفاع از اسلام و اهل‌بیت(ع) و انقلاب‌اسلامی نثار کردند تا مبادا به حریم ولایت و امامت تعدی شود.

در حقیقت حضور و فعالیت زنان از ابتدای پیروزی انقلاب‌اسلامی تا دوران دفاع‌مقدس و تا امروز در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و به خصوص احیای شعائر مذهبی از جمله واقعه مهم و تاریخی عیدغدیرخم و حمایت از ولایت امام‌على(ع) پررنگ بوده و در این زمینه فعالیت‌های زیادی داشته‌اند.

مراسم عیدغدیرخم در کلان‌شهر اهواز، هرساله با شکوه خاصی برگزار می‌شود و بانوان اهوازی در احیای این عیدبزرگ اسلامی سهم به‌سزایی دارند.

کانون فرهنگی نجوای یاس و موسسه مهربانوی‌اطهر از جمله موسسات فرهنگی کلان‌شهر اهواز هستند که با حضور بانوان مومن تشکیل شده و در مناسبت‌های مختلف فرهنگی و مذهبی ایفای نقش می‌کنند.

زینب کجریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی کانون نجوای یاس به مناسبت عیدغدیرخم در سه بخش طراحی شده است؛ بخش اول شامل سه مسابقه نقاشی ویژه کودکان 3 الی 10 سال، مسابقه کتابخوانی کتاب انسان 250ساله و همچنین کتاب خطبه غدیر خواهد بود و به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

مسئول کانون فرهنگی نجوای یاس افزود: بخش دوم این برنامه‌ها شامل برگزاری چله و ختم صلوات و قرائت زیارت آل‌یاسین به نیت فرج امام‌زمان(عج)، سلامتی بیماران و رفع مشکلات است که از اول ماه ذی‌الحجه تا روز عاشورا ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در بخش سوم نیز برنامه توزیع اطعام عیدغدیر به 110 نفر از کارگران و کودکان کار را خواهیم داشت.

در ادامه این گفت‌وگو مائده صدیقی‌مهر مسئول موسسه مهربانوی‌اطهر اهواز اظهار کرد: به مناسبت عیدغدیرخم مسابقه رنگ آمیزی و شعرخوانی در وصف امام‌علی(ع) ویژه کودکان بصورت غیرحضوری و ارسال کلیپ یک دقیقه‌ایی را خواهیم داشت.

وی افزود: دیگر برنامه این موسسه، اجرای مسابقه خانوادگی غدیر شامل آذین‌بندی منازل، پخش مولودی و مداحی اعضای خانواده است.

مسوول موسسه مهربانوی‌ اطهر گفت: به مناسبت عیدغدیرخم برنامه تهیه و توزیع 110 بسته کمک‌ معیشتی ویژه خانوادهای نیازمند را نیز خواهیم داشت.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار