تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۰۴۴۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تامین کود کشت تابستانه خوزستان
 سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش ۱۴۲ درصدی توزیع کود در استان خبر داد و گفت: امیدواریم کشاورزان بدون دغدغه تامین کود، کشت تابستانه امسال خود را انجام دهند.

تورج نوروزی  اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای کشاورزی استان خوزستان، قرار است ۴۳۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان در سال زراعی ۹۹ - ۹۸ به کشت محصولات زراعی باغی اختصاص یابد و امیدواریم کشاورزان بتوانند در این سطح کشت کنند.

وی افزود: کل کود اوره مورد نیاز برای کشت این سطح اراضی، ۹۱ هزار تن است که تاکنون برای ۷۸ هزار تن حواله صادر شده و ۷۰ هزار تن کود نیز به شهرستان‌ها و شرکت‌های کشت و صنعت حمل شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: علاوه بر تأمین کود پایه، قسمتی از کود سرک مورد نیاز محصولات تابستانه نیز تأمین شده است و تا پایان مردادماه تمام سهمیه و نیاز شهرستان‌ها به کود اوره، تأمین و حمل خواهد شد.

نوروزی بیان کرد: این میزان کود تامین‌شده، نسبت به سال گذشته و در مدت مشابه زمانی، ۴۹ هزار تن بود که امسال توزیع کود در خوزستان رشد ۱۴۲ درصدی داشته است.

وی افزود: امیدواریم در تامین کود اوره کشاورزان برای کشت‌های تابستانه مشکلی پیش نیاید و کشاورزان بدون دغدغه تامین کود، کشت تابستانه امسال خود را انجام دهند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار