تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۲۰۴۳۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر مسجدسلیمان:
وزارت نفت به مسئولیت اجتماعی خود در مسجدسلیمان عمل کند
 عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان با انتقاد از بی توجهی به عقب ماندگی‌های این شهر در بخش‌های مختلف گفت: وزارت نفت به مسئولیت اجتماعی خود در مسجدسلیمان به خوبی عمل نکرده‌است.

رضا نجفیان افزود:بیش از یک قرن از اکتشاف نفت در مسجدسلیمان می گذرد اما در این سال ها ره آورد مردم این منطقه از این طلای سیاه ، بیکاری ، افزایش مشکلات زیست محیطی و مشکلات متعدد درمانی بوده است .

وی گفت : متاسفانه در قیاس با بسیاری از مناطق کشور ، سهم مسجدسلیمان از مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت حداقلی بوده است و این شرایط منجر به عقب ماندگی عمرانی این شهرستان شده است .

عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان با اشاره به معضل بیکاری در مسجدسلیمان ادامه داد : آمارهای رسمی میزان بیکاری این شهرستان را ۴۳ درصد اعلام می کند که به یقین عدد واقعی بیش ازاین رقم اعلامی است و از مجموعه وزارت نفت انتظار می رفت با تعریف پروژه های مختلف از طریق توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان ، احیا چاه های غیر فعال و استفاده از روش های ازدیاد برداشت برای کاهش نرخ بیکاری در مسجدسلیمان تلاش کند که متاسفانه تاکنون  این اتفاق رخ نداده است.

وی به وضعیت عمرانی شهر و انتظار از شرکت نفت نیز اشاره کرد و گفت : مسجدسلیمان ازیک عقب ماندگی تاریخی در حوزه عمران شهری رنج می برد که شهرداری توان رفع این عقب ماندگی را به تنهایی ندارد و لازم است وزارت نفت در قالب مسئولیت های اجتماعی با تعریف پروژه های عمرانی در کنار شهرداری برای رفع این معضل تلاش کند .

عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان به حضور رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مسجدسلیمان نیز اشاره کرد و گفت:یکی از خواسته های اصلی ما طی سال های گذشته ، ملی دیدن معضلات و مشکلات شهر و استفاده از ظرفیت های کشوری برای رفع این مسائل بوده است که امیدواریم با حضور رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این شهرستان شاهد تغییر نگاه نسبت به مسجدسلیمان و رفع معضلات این شهر باشیم.

چاه شماره یک نام اولین چاه نفت خاورمیانه است که در منطقه‌ای بنام دره خرسون واقع شده است . عملیات حفاری این چاه نفت در سال ۱۲۸۶ توسط کنسرسیوم دارسی آغاز و در تاریخ ۵ خرداد ۱۲۸۷ به مخزن نفتی رسید. 

جمعیتی بالغ بر پنج هزار خانوار در ۶ منطقه به وسعت ۳۰۰ هکتار در مناطق آلوده به نفت وگاز مسجدسلیمان زندگی می کنند.

تعداد چاه‌های نفت و گاز موجود در محدوده شهری مسجدسلیمان بیش از ۳۴۹ حلقه است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار