تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۲۰۴۱۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ماسک با قیمت مصوب به اندازه کافی تولید نمی‌شود
نماینده انجمن داروسازان خوزستان با بیان اینکه آمار تولید روزانه ماسک کمتر از ۱۰۰ هزار عدد است، گفت: ارائه آمار و اطلاعات غیرواقعی، سطح توقع مردم را بالا می‌برد و مردم انتظار دارند داروخانه ماسک با قیمت مصوب عرضه کند و هر چه داروخانه می‌گوید که فعلا چنین ماسکی عرضه نشده، مردم قبول نمی‌کنند.

دکتر داوود عبدالحسین‌پور اظهار کرد: متولی و جوابگوی اصلی در خصوص تامین ماسک، سازمان صمت است که متاسفانه از ابتدا، به وظیفه خود عمل نکرد و به ناچار انجمن داروسازان وارد این موضوع شد و تا جایی که توان ما اجازه داد، سعی کردیم ماموریت و مسئولیت خود را انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از دو هفته پیش که سازمان صمت تصمیم گرفت به این موضوع ورود کند، قضیه به هم خورد؛ یک سری محدودیت‌ها برای ما قائل شدند و این محدودیت‌ها شدیدا دست ما را بست و روالی که برقرار شده بود را از بین برد. 

نماینده انجمن داروسازان خوزستان گفت: در حال حاضر دو گزینه وجود دارد؛ نخست اینکه محدودیت‌ها را رفع کنند و اجازه دهند ماسک در اختیار مردم قرار داده شود یا اصرار بر عرضه ماسک با قیمت مصوب داشته باشند در حالی که ماسک با قیمت مصوب به اندازه کافی تولید نمی‌شود و در اختیار داروخانه‌ها قرار نمی‌گیرد.

عبدالحسین‌پور بیان کرد: مسئولان اعلام کرده‌اند که روزانه ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار ماسک تولید می‌شود؛ ارائه آمار و اطلاعات غیرواقعی، سطح توقع مردم را بالا می‌برد و مردم انتظار دارند داروخانه ماسک با قیمت مصوب عرضه کند و هر چه داروخانه می‌گوید که فعلا چنین ماسکی عرضه نشده، مردم قبول نمی‌کنند. این مساله، مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

وی افزود: هیچ وقت آمار تولید روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در خوزستان را نداشته‌ایم و این آمار واقعی نیست؛ همیشه آمار تولید، کمتر از این عدد بوده است.

نماینده انجمن داروسازان خوزستان با اشاره به تنوع کالا و قیمت‌های مختلف ماسک، عنوان کرد: خطر قرمز ما عدم ورود ماسک‌های غیراستاندارد به بازار بود و اکنون انتظار می‌رود از فروش ماسک‌هایی که به صورت متفرقه که در اماکن غیرمطمئن توزیع می‌شوند جلوگیری شود زیرا توزیع این ماسک‌ها می‌توانند زمینه‌ساز گسترش بیماری شوند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: محدودیت و تعیین قیمت ۱۴۰۰ تومان به داروسازان ابلاغ شد اما رفع محدودیت و باز گذاشتن دست داروسازان برای خرید ماسک از مراکز رسمی ابلاغ نشده است و می‌خواهیم مسئولان مربوطه این موضوع را رسما ابلاغ کنند تا داروخانه‌ها تکلیف خود را بدانند و مجاز به عرضه ماسک با قیمت معقول باشند.

عبدالحسین‌پور افزود: ما حاضر هستیم از تمام توان و تجربیات‌مان برای حل مشکلات مردم و استان استفاده کنیم و انتظار می‌رود از سوی مسئولان حمایت شویم و از فعالیت‌های عام‌المنفعه جلوگیری نشود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار