تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۰۴۰۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جنگ تمام‌عیار فولاد خوزستان برای کسب سهمیه آسیایی
تیم فوتبال فولاد خوزستان که برای کسب سهیمه آسیا گام بر می‌دارد در چهار دیدار خود پس از وقفه چهار ماهه سه برد و یک باخت کسب کرده و به مدعی اصلی کسب سهمیه آسیایی تبدیل شده است.

تیم فولاد در دیدار هفته بیست و ششم لیگ برتر مقابل ذوب آهن آن هم در هوای شرجی اهواز نشان داد که راه برد مقابل حریفان را به خوبی بلد بوده و بازیکنان این تیم به لحاظ جسمانی در شرایط خوبی قرار دارند.

این نماینده خوزستان از ابتدای خردادماه اردوی آماده سازی خود را به دلیل گرمای هوای اهواز در تهران برپا کرد تا با قوای بیشتر به مصاف حریفان برود اگرچه در این موضوع نباید نقش پررنگ مدیریت باشگاه و مربی بدنساز اسپانیایی این تیم را فراموش کرد.

اردوی خوب در تهران و البته ادامه تمرینات زیر نظر جواد نکونام در اهواز باعث شد تا فولادی ها با وجود تعطیلی چهارماهه از نظر بدنی وضعیت مطلوبی داشته باشند چیزی که کمتر در تیم های لیگ برتری به چشم می خورد.

شاگردان نکونام از چهار بازی اخیر خود ۹ امتیاز کسب کردند و همین امر موجب شد تا آنها تنها با سه اختلاف امتیاز و ۲ بازی کمتر نسبت به تیم دوم جدول در جایگاه ششم قرار گیرند. بی شک فولادی ها برای کسب سهمیه آسیایی گام بر می دارند اگرچه نباید فراموش کرد که لغزش بی موقع این تیم باعث از دست دادن جایگاهشان در جدول رده بندی خواهد شد.

نمایش فولاد در بازی های اخیر، جرقه های امید را برای ما روشن کرد تا پس از سال ها شاهد حضور یک تیم از خوزستان در باشگاه های آسیا باشیم. اگر مدیریت باشگاه انسجام تیمی خود را در بازی‌های باقی مانده حفظ کند و از طرفی نکونام ضعف های اندک فولاد را برطرف کند می توان به جرات گفت این تیم می تواند رتبه دوم جدول رده بندی را از آن خود کند.

شاگردان نکونام ۲ بازی معوقه دارند که با گرفتن تنها چهار امتیاز از این بازی ها به رده دوم می‌رسند، تیم فولاد در دیدارهای خود با دادن پاس‌های دقیق، موقعیت بسیاری روی دروازه حریفان خلق می‌کند و همین موضوع باعث شده  فولادی ها اکنون در بین ۶ تیم برتر جدول قرار گیرند و امید زیادی به کسب سهمیه آسیایی دارند این در حالی است که نماینده خوزستان کمتر از دیگر تیم‌های بالانشین خرج کرده و بیماری کرونا نیز ۲۷ بازیکن این تیم را درگیر کرده بود.

فولادی‌ها دوشنبه شب در قائمشهر به مصاف نساجی خواهند رفت و امتیازات این دیدار معوقه می‌تواند شاگردان نکونام را در رسیدن به موفقیت و هدفشان یاری کند.

فولادی ها برای اینکه از کورس رقابت با دیگر حریفان عقب نمانند نیاز مبرم به سه امتیاز بازی دارند. آنها باید از تمام بازی های خود امتیاز کسب کنند تا شرایط خود را در جدول رده‌بندی بهبود دهند. شاگردان نکونام در صورت برد در این دیدار می‌توانند به رده سوم صعود کنند. تیم فولاد در بازی های بیرون از خانه تیم دست و پا بسته ای نبوده و عمده امتیازات خود را از این طریق کسب کرده است.

تیم نساجی اکنون با ۲۹ امتیاز در مکان نهم جدول رده بندی قرار دارد و در بازی هفته گذشته مقابل استقلال عملکرد بسیار خوبی به نمایش گذاشت، محمود فکری با آمدنش در این تیم تحول عظیمی ایجاد کرده به گونه ای که بازیکنان نساجی در خانه به هیچ تیمی باج نمی دهند.

تیم فولاد خوزستان اکنون با ۴۲ امتیاز در مکان ششم جدول رده بندی قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار