تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۰۳۸۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاوره حقوقی طلاق با وکیل پایه یک دادگستری

جدایی و انقطاع در نکاح دائم از طریق طلاق یا فسخ نکاح صورت می گیرد ، در مکانیسم طلاق از سه طریق می توان به رابطه نکاحیه پایان داد

1- طلاق به درخواست زوج ( درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش )

2- طلاق به درخواست زوجه

3- طلاق توافقی

طلاق به درخواست زوج ( درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش ) : برابر ماده 1133 قانون مدنی مرد می تواند با پرداخت حقوق مالی زن تقاضای طلاق ایشان را تقدیم دادگاه نماید بنابراین مرد برای اخذ حکم طلاق ملزم به ارائه دلیل به دادگاه نمی باشد . در ادامه با توضیحات وکیل شاه مرادی همراه باشید...

طلاق به درخواست زوجه : زن با اثبات عسر و حرج ( مشقت و سختی ) در زندگی مشترک و همچنین با ارائه وکالت در طلاق می تواند حکم الزام زوج به طلاق را دریافت و از این طریق به رابطه زناشویی پایان دهد .

طلاق توافقی : ساده و سریع ترین نوع طلاق ، طلاق توافقی است ، در این نوع از طلاق زوجین با توافق در خصوص حقوق مالی زوجه و تعیین تکلیف حضانت فرزند یا فرزندان مشترک و همچنین جهیزیه از یکدیگر جدا می شوند .

پرداخت مهریه در صورت طلاق زوجه

پرداخت مهریه در طلاق به درخواست زوج ( درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش )

در طلاق به درخواست زوج ( درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش ) دادگاه زوج را ملزم به پرداخت تمام مهریه زوجه می نماید که در این صورت زوج یا مهریه را یکجا پرداخت می نماید یا با تقدیم دادخواست اعسار و تقسیط و پس از اثبات عدم تمکن مالی ، مهریه را به صورت اقساطی پرداخت می نماید .

پرداخت مهریه در طلاق به درخواست زوجه

چنانچه طلاق به درخواست زوجه باشد بعد از اثبات عسر و حرج معمولاً رویه محاکم به این شکل است که زوجه یا تمام یا بخش عمده ای از مهریه خود را در ازای طلاق بذل می نماید . برای توضیحات تکملی در این رابطه می توانید به وب سایت https://vakilshahmoradi.com/ مراجعه نمایید .

پرداخت مهریه در طلاق توافقی

در طلاق توافقی نیز همانطور که پیش تر گفته شد زوجین در این خصوص توافق می نمایند ، در این نوع از طلاق زوجین هر توافقی درخصوص نحوه پرداخت مهریه اعم از پرداخت یکجا یا اقساطی و یا غیره نمایند مورد پذیرش محاکم بوده و دادگاه نمی تواند تغییری در آن ایجاد نماید

لازم به ذکر است مهمترین بخش توافق در طلاق توافقی ، توافق در خصوص مهریه و حضانت فرزند یا فرزندان مشترک است .

پیشنهاد می گردد قبل از امضای هر توافق و همچنین قبل از هر اقدام حقوقی و قضایی با وکیل خانواده امید شاه مرادی مشورت نموده و از ایشان مشاوره حقوقی دریافت نمایید .

:
:
:
آخرین اخبار