تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۲۰۲۴۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نبرد فولاد و استقلال در سایه کرونا
 اولین مسابقه فوتبال ایران پس از چهار ماه تعطیلی در سایه کرونا بین تیم‌های فولاد و استقلال در ورزشگاه شهدای فولاد در اهواز برگزار می‌شود.

 رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی که به اوج حساسیت خود رسیده بود به دلیل شیوع بیماری کرونا به حالت تعلیق درآمد تا مسابقات در شرایط مناسب‌تری برگزار شود حال پس از ۱۲۰ روز تعطیلی، نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال دوباره با برگزاری دیداری معوقه از هفته هفدهم بین فولاد و استقلال ازسرگرفته می‌شود.

تیم فولاد خوزستان باید روز چهارشنبه چهارم تیرماه در خانه آن هم بدون حضور تماشاگر برابر استقلال به میدان برود. مسئولان فولاد در تلاش هستند تا با هزینه‌هایی که انجام داده‌اند میزبانی خوبی در برابر حریفان داشته باشند همچنین تمام پروتکل‌های بهداشتی در ورزشگاه خانگی فولادی‌ها رعایت شده است.

سه امتیاز این دیدار می‌تواند کمک زیادی به هر ۲ تیم فولاد و استقلال کند تا جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا دهند؛ شاگردان نکونام پس از سه برد متوالی در لیگ و همچنین پیروزی در ۲ بازی دوستانه، آماده هستند تا بهترین عملکرد را در این دیدار داشته باشند از طرفی استقلالی‌ها که نمی خواهند از کورس قهرمانی عقب بمانند به دنبال پیروزی در این دیدار هستند.

فولاد خوزستان پس از برگزاری اردوی سه هفته‌ای در تهران، به اهواز بازگشت و در ۲ دیدار دوستانه پشت درب‌های بسته مقابل استقلال خوزستان و سپس صنعت نفت آبادان به پیروزی رسید و این موضوع انگیزه فولادی‌ها را برای دیدار با آبی‌پوشان پایتخت بیشتر می‌کند.

از طرفی تقابل جواد نکونام مقابل تیم سابقش و رویارویی با فرهاد مجیدی همبازی سابق و کاپیتان سابق استقلالی‌ها، می‌تواند به زیبایی بازی کمک کند همچنین علاقمندان به فوتبال می‌توانند شاهد یک دوئل دیدنی و مهیج بین ۲ مربی جوان فوتبال کشور باشند.

تیم فولاد در فصل جاری بازیکنان بسیار خوب و جوانی را در ترکیب خود قرار داد به گونه ای که در بسیاری از پست‌ها از ۲ بازیکن توانمند بهره می‌برند که می‌توانند در آینده درخشان فوتبال کشور نقش‌آفرین باشند.

غیبت آیاندا پاتوسی

 مهمترین حاشیه دیدار بین فولاد و استقلال غیبت آیاندا پاتوسی هافبک سرشناس فولادی ها است که سابقه حضوردر استقلال را داشته است. بر اساس گفته مدیران باشگاه فولاد این بازیکن همچنان در کشور آفریقای جنوبی بوده و اجازه خروج از این کشور را ندارد. باشگاه فولاد بسیار تلاش کرد تا این بازیکن را در ترکیب خود مقابل استقلال داشته باشد اما تا به امروز تلاش آنها بی‌فایده بوده است.

آیاندا پاتوسی فصل گذشته با انتقالی قرضی از تیم کیپ تاون راهی استقلال شده بود و با درخششی خیره کننده محبوب هواداران استقلال شد اما به مانند دیگر بازیکنان خارجی این تیم، از استقلال جدا شد و دوران خوش کوتاهی را در تهران سپری کرد.این بازیکن بعد از تجربه ناموفق در فوتبال امارات، در اواسط لیگ نوزدهم راهی اهواز شد تا شاگرد نکونام شود و تا هفته بیست و یکم رقابت ها، او یکی از پایه های اصلی تیم نکونام بود.

بی شک تیمی به مانند فولاد قطعا می‌تواند بدون حضور این بازیکن نمایش درخشانی داشته باشد چراکه نظم و انضباط تیمی نزد فولادی ها حرف اول را می زند و پیش از این آنها نشان دادند که بدون کاپیتان و مهره کلیدی خود می توانند حریفان را به زانو درآورند.

استقلالی ها به دنبال فرصت های از دست رفته

آبی های پایتخت که در بیست بازی گذشته خود ۱۰ برد، ۶ تساوی و چهار باخت کسب کرده اند در برابر فولاد به دنبال هر سه امتیاز بازی هستند تا عملکرد نه چندان خوب خود را با شروع مسابقات جبران کنند هر چند نباید فراموش کرد که آنها در اهواز و در گرمای هوای نزدیک به ۴۰ درجه سانتی گراد به میدان می روند و این موضوع کار را برای شاگردان مجیدی سخت تر می کند.

روز گذشته اعضای تیم فوتبال استقلال پیش از آغاز تمرین برای سومین مرتبه تست کرونا دادند تا تمام پروتکل‌هایی را که از طرف سازمان لیگ تعیین‌شده است را رعایت کنند. فرشید اسماعیلی مهره کلیدی آبی‌ها به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته و به جمع دیگر بازیکنان اضافه شده است که این موضوع خبر خوشی برای هواداران استقلالی به شمار می‌رود.

تیم استقلال در ۱۰ بازی باقی مانده خود باید به مصا حریفان سرسختی برود و این موضوع احتمال قهرمانی آنها در لیگ را کم رنگ تر می‌کند هر چند این گفته‌ها تنها روی کاغذ است و امکان قهرمانی آبی‌ها همچنان وجود دارد.

دیدار بین فولاد و استقلال در حالی برگزار می شود که برخی از مناطق خوزستان از جمله به لحاظ شیوع بیماری کرونا همچنان در وضعیت مناسبی نیستند هر چند تمام نکات بهداشتی و تمهیدات لازم از سوی باشگاه فولاد انجام شده است.

کاروان استقلال فردا وارد اهواز می‌شود تا بعد از یک روز استراحت آماده بازی با استقلال شود.    

تیم‌های استقلال و فولاد در حال حاضر با کسب ۳۶ و ۳۳ امتیاز در مکان چهارم و ششم جدول رده بندی قرار دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار