تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۰۰۷۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان‌:
مشکلات فاز نخست طرح ۵۵۰ هکتاری در آبان یا شهریور ماه برطرف می‌شود
استاندار خوزستان گفت: امسال حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در ردیف‌های مختلفی برای فاز دوم ۵۵۰ هکتاری پیش‌بینی شده و ‌برای فاز دوم در خصوص کانال‌های فرعی به جهاد نصر ابلاغ خواهد شد و این طرح به تدریج شروع خواهد شد.
 غلامرضا شریعتی امروز در حاشیه نشست بررسی مشکلات فاز اول طرح 550 هکتاری و نشست بررسی و رفع مشکلات تاسیسات مقابله با ریزگردها اظهار داشت: در جلسه اول مشکلات طرح 550 هکتاری بررسی شد که فاز نخست این طرح دارای مشکلاتی از قبیل برق‌رسانی و زهکشی است که در شهریور یا آبان حل می‌شود و یکی دیگر از طرح‌های بنه باشت بهبهان است که سال آینده تکمیل می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: قرار است طرح زهکشی دشت آزادگان و هویزه توسط موسسه جهاد نصر به‌روزرسانی شود و به سازمان آب و برق خوزستان ارائه شود تا مشکلاتش در بحث برق و تامین اعتبار حل شود و این طرح به سرانجام برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه جلسه دوم این نشست پیرامون تعیین تکلیف کانال‌های آبی بود گفت: کارهای مربوط به کانال شریفی که آب را به کانون‌های ریزگرد منتقل می‌کند و در زمان‌های خشکسالی آب را برای رودخانه جراحی و نخیلات شادگان تکمیل خواهد کرد تمام شده‌، ایستگاه پمپاژ آن تکمیل شد اما تعیین تکلیف نشده است.

وی تصریح کرد: بنا شد کانال‌های فرعی در اختیار منابع طبیعی قرار گیرد و کانال‌های اصلی بارعایت شرایط که مورد تائید محیط زیست باشد در اختیار آب و برق خوزستان قرار گیرد و با کمک استانداری نگهداری و مسائل تملک آن حل بشود و از طریق جهاد نصر و سازمان آب و برق استان تحویل داده شود.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه امیداواریم شرایط را سریع تر فراهم کنند گفت‌: که این طرح برای کانون‌های ریزگرد و هم برای جراحی و تامین آب نخیلات شادگان موثر واقع بشود و همچنین زمین‌های که قبلا به دلیل خشکسالی کشت در آنها متوقف شده قابلیت کشت پیدا کنند و کمکی به روستاییان کنیم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار