تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۰۰۲۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشت شلتوک در برخی نقاط دشت‌آزادگان ممنوع شد
سازمان آب و برق خوزستان در اطلاعیه‌ای، کشت شلتوک در زمین‌های زیرپوشش کانال آبیاری موسوم به AC۱ و MC۱ شهرستان دشت‌آزادگان را ممنوع اعلام کرد.
با توجه به ضرورت تامین آب ایستگاه پمپاژ قیصریه برای مصرف شرب شهرها و روستاهای شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان و تجربه حاصل از سال زراعی گذشته که کشت شلتوک، تامین آب شرب این مناطق را در تابستان با مشکل جدی روبه رو کرده بود و اهمیت دوچندان تامین آب شرب در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا، کشت شلتوک در محدوده زیرپوشش کانال AMC وMC۱ انجام نخواهد شد.
در این اطلاعیه آمده است: کشت شلتوک در نواحی عمرانی کوت، احمد آباد، عطابیه، دژ، قدس، ابوحمیظه، جلالیه و حمودی دشت آزادگان به طور اکید ممنوع بوده و در صورت کشت در این نواحی، تامین آب زمین‌های کشاورزی این منطقه به هیچ عنوان انجام نخواهد شد.
سالانه به طور متوسط حدود ۷۰هزار هکتار زمین در خوزستان زیرکشت شلتوک قرار می‌گیرد که از هر هکتار حدود چهار تن شلتوک برداشت می‌شود.
سال زراعی گذشته به دلیل پرآبی و جبران خسارت کشاورزان خسارت دیده از سیل فروردین ، حدود ۴۵۵هزار هکتار از زمین‌های خوزستان زیرکشت محصولات تابستانه از جمله شلتوک رفت که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن رشد ۲برابری داشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار