تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۹۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بر اساس هشدار هواشناسي خوزستان؛
گرد و خاک به خوزستان وارد می شود
سرپرست اداره كل هواشناسي خوزستان درباره ورود سامانه جديد گرد و خاك تا ساعاتي ديگر به خوزستان هشدار داد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، نادر شفي‌خدايي امروز اظهار داشت: با توجه به تغييرات فشار در مركز عراق و برخاستن توده هواي همراه با گرد و غبار، انتظار كاهش ديد و آلودگي هوا براي بخش‌هايي از استان به ويژه نوار غربي، مركزي و جنوب غربي استان از بعد از ظهر تا صبح فردا وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه تغييرات شديد فشاري باعث وزش بادهاي قابل ملاحظه در كشور عراق شده است، افزود: وزش بادهاي شديد در عراق باعث شده است كه اين سامانه گرد و خاك به سوي خوزستان حركت كند.
سرپرست اداره كل هواشناسي خوزستان افزود: با توجه به تاثير زبانه كم فشار سطح زمين همچنين خط ناپايدار لايه مياني جو از اوايل امشب به بعد شاهد افزايش ابر با احتمال رگبار پراكنده به ويژه در ارتفاعات خواهيم بود كه اين روند تا اواسط هفته آينده نيز ادامه خواهد داشت.
شفي‌خدايي تاكيد كرد: آسمان استان قسمتي تا نيمه ابري در بخش‌هايي از استان همراه با گرد و خاك و از اوايل امشب به بعد به تدريج با افزايش ابر و احتمال رگبار پراكنده بويژه در ارتفاعات پيش‌بيني مي‌شود.
اين مقام مسئول درباره وضعيت هواي استان تاكيد كرد: وضعيت هوا كمي تا نيمه ابري همراه با گرد و خاك و جهت باد جنوب شرقي تا غربي خواهد بود.
وي با اشاره به نقشه‌هاي فشاري تهيه شده در اين اداره كل درباره وضعيت باد در خوزستان خاطرنشان كرد: سرعت باد: 20 تا 30 كيلومتر در ساعت و ماكزيمم سرعت باد 40 كيلومتر در ساعت خواهد بود.
شفي‌خدايي تاكيد كرد: در شبانه روز گذشته رامهرمز و آغاجاري با 44.8 و ايذه با 20.8 درجه سانتيگراد به ترتيب گرم‌ترين و خنك‌ترين نقاط گزارش شده‌اند؛ حداكثر دماي اهواز به 46 و حداقل به 30 درجه سانتيگراد خواهد رسيد.
:
:
:
آخرین اخبار