تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۹۳۷۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جدال نمایندگان خوزستان در مرحله یک چهارم نهایی جام‌حذفی
 نمایندگان فوتبال خوزستان در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور به مصاف حریفان خود می‌روند.

 مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور از روز دوشنبه ۲ دی  آغاز می‌شود که یکی از مهمترین دیدارهای این مرحله مصاف ۲ تیم شهرداری ماهشهر و پرسپولیس است. همچنین در این مرحله از رقابت ها تیم نفت مسجدسلیمان دیگر نماینده خوزستان به مصاف شهرداری بوشهر می رود.

در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات تیم شهرداری ماهشهر با شکست همشهری خود یعنی تیم استقلال ماهشهر موفق شد جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را دریافت کند. همچنین تیم نفت مسجدسلیمان در دیداری سخت ،تیم شهر خودرو را از پیش رو برداشت تا به مرحله یک چهارم برسد. 

شهرداری ماهشهر – پرسپولیس

تیم شهرداری ماهشهر که فصل گذشته عملکرد ضعیفی در رقابت های لیگ دسته یک داشت در نهایت با قرار گرفتن در مکان شانزدهم رده بندی به لیگ دسته ۲ سقوط کرد و این موضوع نارضایتی هواداران فوتبال دوست ماهشهری را به همراه داشت.

اما شهرداری ماهشهر در رقابت های جام حذفی تاکنون عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است؛ این تیم خوزستانی در مرحله یک شانزدهم نهایی با برتری ۲ بر یک برابر تیم سردار بوکان جواز حضور به مرحله یک هشتم نهایی را به دست آورد. زردپوشان ماهشهری در این مرحله استقلال ماهشهر را از پیش رو برداشتند.

تیم شهرداری ماهشهر که روی نیمکت مربیگری مهدی پاشازاده را در اختیار دارد هم اکنون با کسب ۱۷ امتیاز در مکان ششم جدول رده بندی گروه دوم لیگ دسته ۲ فوتبال کشور قرار دارد و شانس صعود به لیگ دسته یک را دارد.

اما در سوی مقابل پرسپولیسی قرار دارد که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر بوده و از بازیکنان ملی پوش و سرشناسی بهره می برد؛ بی شک کار بازیکنان شهرداری ماهشهر در برابر پرسپولیس بسیار سخت بوده و پاشازاده به خوبی از این موضوع آگاه است.

سرخپوشان پایتخت که اکنون با ۳۱ امتیاز در مکان دوم رده بندی لیگ برتر قرار دارند با پشت سر گذاشتن تیم نفت آبادان راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند و از شانس بالایی برای صعود به مرحله نیمه نهایی برخوردار هستند.

تقابل ۲ مربی جوان و باتجربه فوتبال ایران یعنی پاشازاده و کالدرون در نوع خود دیدنی است؛ از یک سو پاشازاده که در این فصل هدایت زردپوشان ماهشهری را بر عهده گرفته قصد دارد با دست پر از میدان خارج شود تا در دل هواداران این تیم محبوب تر شود و در سوی مقابل کالدرون قرار دارد که در لیگ های مختلف دنیا سابقه دارد، این مربی در اندیشه کسب برد تیمش در ورزشگاه تختی آبادان است.

تیم پرسپولیس اگرچه بیرون از خانه بازی می کند اما از حمایت پرشور هواداران خود بهره می برند و این موضوع به بازیکنان سرخپوش کمک شایانی می کند.

شهرداری ماهشهر هفته گذشته در چارچوب رقابت های لیگ دسته ۲ برابر تیم بعثت کرمانشاه متوقف شد در حالی که پرسپولیسی ها در دیدار هفته گذشته لیگ برتر تیم پارس جنوبی جم را یک بر صفر از پیش رو برداشتند تا با روحیه بهتری در رقابت های جام حذفی حاضر شوند.

 این دیدار طبق قانون باید در ورزشگاه ماهشهر برگزار می شد اما نامناسب بودن شرایط ورزشگاه خانگی شهرداری ماهشهر و کمبود فضای مناسب برای حضور تماشاگران، این دیدار با درخواست مسؤولان باشگاه شهرداری به ورزشگاه تختی آبادان منتقل شد.

نفت مسجدسلیمان - شاهین بوشهر

شاگردان تارتار در ۱۶ هفته نخست لیگ برتر نتایج درخشانی کسب کردند آنها پس از توقف تیم های تراکتورسازی ، نفت آبادان، استقلال، سپاهان و پدیده، سه امتیاز شیرین آن هم در تهران برابر پرسپولیس کسب کردند تا اکنون با ۲۳ امتیاز در مکان هشتم رده بندی قرار گیرند.

تیم نفت مسجدسلیمان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باید در خانه به مصاف تیم شاهین بوشهر برود که حال و روز خوشی در لیگ برتر ندارد. نبردی که می‌تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد چرا که از یک سو تیم نفت به دنبال روند شکست ناپذیری خود در جام حذفی بوده و در سوی مقابل تیم شاهین بوشهر برای خارج شدن از بحران در اندیشه کسب سه امتیاز این دیدار است.

نفت با هدایت مهدی تارتار نیم فصل رقابت های لیگ برتر را بدون شکست پشت سر گذاشت، هرچند این تیم خوزستانی در هفته نخست نیم فصل دوم مقابل تراکتورسازی مغلوب شد اما بردن زردپوشان مسجدسلیمانی حسرت بسیاری از تیم های لیگ برتر از جمله شاهین بوشهر شده است. نفتی ها در این فصل از ۱۶ بازی گذشته خود تاکنون چهار برد، ۱۱ مساوی و یک باخت کسب کرده و با ۲۳ امتیاز در مکان هشتم رده‌بندی قرار دارند.

تیم شهرداری بوشهر هفته گذشته عملکرد بسیار ضعیفی در لیگ برتر داشت و با پنج گل برابر سپاهان مغلوب شد و این موضوع اعتراض شدید هواداران بوشهری را به همراه داشت.بازیکنان شهرداری در این دیدار محکوم به برد هستند تا علاوه بر شاد کردن دل هوادارانشان، نسبت به آینده خود در لیگ برتر امیدوارتر باشند. 

نفت مسجدسلیمان که تغییرات بسیاری در بازیکنان خود داشتند فصل را به خوبی شروع کردند؛ آنها در لیگ برتر امسال یکبار مقابل شاهین بوشهر صف آرایی کرده و آنها را شکست دادند اگرچه شرایط کار در جام حذفی بسیار متفاوت با لیگ بوده و تیم ها از ترس حذف شدن، برای برد دست به هر کاری می زنند.

نفت مسجدسلیمان اگرچه به لحاظ مالی قابل مقایسه با بسیاری از تیم‌های لیگ برتری نیست اما با استفاده از جنگندگی و تلاش بازیکنانش تاکنون نتایج درخشانی کسب کرده و خود را به عنوان یک مدعی معرفی کرده است، تارتار نشان داد که با دست خالی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد، چیزی که کمتر در لیگ کشور اتفاق می افتد.  

تقابل تارتار و میشو کریستیچوویچ یک بار به سود تارتار به پایان رسید حال باید دید در این دیدار افکار کدام یک بر دیگری غالب خواهد شد؛ البته نباید فراموش کرد که امتیاز گرفتن از نفت آن هم در مسجدسلیمان کار دشواری است.

هر ۲ تیم درمرحله یک هشتم نهایی تیم های لیگ برتری را حذف کردند و به این مرحله رسیدند. نفت مسجدسلیمان تیم شهرخودرو را در مشهدحذف کرد و شاهین بوشهر نیز تیم سایپا را شکست داد تا به این مرحله برسد.

تیم شاهین بوشهر اگر چه قعرنشین لیگ برتر فوتبال کشور است اما شکست دادن این تیم کار آسانی نخواهد بود به همین خاطر شاید این مسابقه به وقت های اضافه و ضربات پنالتی کشیده شود.

دیدار نمایندگان خوزستان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور:

دوشنبه ۲ دی :

شهرداری ماهشهر - پرسپولیس ( ساعت ۱۵ - ورزشگاه تختی آبادان)

نفت مسجدسلیمان - شاهین بوشهر (ساعت ۱۶:۴۵ - ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار