تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۸۶۵۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۵ طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری دزفول به بهره برداری رسید
۱۵ طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری دزفول روز پنجشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان به بهره برداری رسید.

شهردار دزفول در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: طرح های عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری دزفول با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده اند.

محمدعلی دوایی فر همدلی مسئولان را لازمه توسعه شهر دزفول دانست و افزود: انتظار می رود شهروندان به خوبی از امکانات و سرمایه های شهر نگهداری کنند.

وی بوستان های آرامش و گل مریم را از طرح های هفته دولت شهرداری عنوان کرد و گفت: احداث پارکینگ و بهسازی بوستان باغ گازر با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال در پنج هزار و ۱۰۰ مترمربع انجام شده است.

وی مساحت فضای سبز این پارک را سه هزار و ۵۰۰ مترمربع و مساحت پارکینگ آن را یکهزار و ۶۰۰ مترمربع با ظرفیت ۶۵ خودرو اعلام کرد و افزود: ۸۰۰ متر جدول بندی و کفپوش گذاری و نصب ست ورزشی و ست بازی کودک از دیگر اقدامات انجام شده در این پارک می باشند.  

شهردار دزفول گفت: ساختمان اداری شهرداری منطقه سه، کارخانه پیرولیز(تبدیل لاستیک و ضایعات پلیمری به کربن بلک و روغن صنعتی)،  سایت عادی سازی زباله های عفونی و بلوار خیبر از دیگر طرح های شهرداری دزفول هستند.

وی با اشاره به اصلاح گره های ترافیکی در چند نقطه شهر دزفول افزود: میادین چهارم خرداد، کتاب، انقلاب، معلم، شاه خراسان، نبوت، جهاد و علامه طباطبایی با اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال احداث و بهره برداری شدند.

دوایی فر دیوارکشی و مسقف کردن فاز دوم کانال کوی مدرس با ۳۴ میلیارد ریال اعتبار را یادآور شد و اظهار داشت: مخزن آب ۵۰ هزار لیتری و ۱۶ عدد پایه روشنایی در آرامستان باغ رحمت با اعتباری افزون بر ۶ میلیارد ریال بهره برداری شدند.

وی زیرسازی و آسفالت ۱۸۱ هزار مترمربع از معابر سطح شهر با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار را از دیگر طرح های شهرداری دزفول برشمرد و افزود: آسفالت معابر پادگان تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول با ۲ میلیارد ریال اعتبار به طول ۱۵ هزار مترمربع و آسفالت معابر پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول با اعتباری افزون بر چهار میلیارد ریال به طول ۱۰ هزار مترمربع انجام شده است.

شهردار دزفول افزود: ماشین ترمیم حرارتی آسفالت و تجهیزات آتش نشانی CBRN که برای مبارزات شیمیایی و مورد استفاده آتش نشانان است نیز به بهره برداری رسیدند.

دزفول به قطب بهداشت و درمان منطقه تبدیل می شود

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان دزفول تحول ایجاد شده است، گفت: شهرستان دزفول در حال تبدیل شدن به قطب بهداشت و درمان منطقه است.

عباس پاپی زاده افزود: پنج هزار میلیارد ریال طرح بهداشت و درمان در شهرستان دزفول تعریف شده که به ترتیب بهره برداری می شوند.

وی با بیان اینکه هشت بیمارستان از جمله بیمارستان زنان و زایمان و تامین اجتماعی در دزفول در حال ساخت است، افزود: بزرگترین بیمارستان استان خوزستان با ۴۰۰ تختخواب در دزفول در حال احداث است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی همدلی و وحدت را لازمه توسعه شهرستان دانست و اظهار داشت: آسفالت یکی از دغدغه های اصلی شهروندان دزفول است لذا با پیگیری های صورت گرفته همراه با فرماندار و شهردار دزفول ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت معابر تامین شد.

وی آرامستان باغ رحمت را از طرح های مهم شهرداری دزفول برشمرد و افزود: اکنون قیمت دفن میت به قدری افزایش یافته که برخی شهروندان ناچار به گرفتن وام برای خرید قبر هستند لذا احداث این آرامستان برای افراد با تمکن مالی پایین لازم بود.

پاپی زاده اظهار داشت: برخی از شهرها نظیر اصفهان در آرامستان های خود قطعه ای برای مشاهیر درنظر گرفته اند که این کار علاوه بر شناخت بهتر گذشتگان باعث جذب گردشگر شده است.

وی درخصوص لزوم رسیدگی به بافت قدیم دزفول گفت: پیگیری هایی همراه با فرماندار و شهردار دزفول برای تامین اعتبار جهت احیای بافت قدیم در تهران انجام شد و توانستیم ردیف های ملی برای این بافت در نظر بگیریم.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: محله سیاه پوشان دزفول در نخستین گام بعد از تعیین پیمانکار به طور کامل سنگ فرش می شود و در گام های بعد سایر مناطق نیز احیا و به عنوان کانون های گردشگری معرفی می شوند.

همزمان با هفته دولت بیش از ۳۰ طرح شاخص در شهرستان دزفول به بهره برداری می رسد ضمن اینکه طرح های بسیاری در شهرداری ها و دهیاری های این شهرستان مورد بهره برداری قرار می گیرند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار