تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۸۰۴۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان محروم از جاده‌های امن است
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این‌که استان خوزستان از جاده‌های امن کم برخوردار است، گفت: سال آینده مسئله جلوگیری از بروز بحران و توجه به زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گیرد چراکه امروزه دیگر کتمان کردن جایگاهی ندارد.
 سی و ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان باحضور مدیران دستگاه‌های مختلف و اعضای ستادهای 14 گانه در اهواز برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله سیدابوالحسن حسن‌زاده با بیان اینکه شکستگی سیل‌بند رفیع نمونه ارزشمند از همدلی مسئولان و دستگاه‌های مختلف است، اظهار داشت: خوزستان علاوه بر ریزگردها و وقوع سیلاب باتوجه به صنعتی بودن شاهد حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.

وی با بیان اینکه براساس روایت خدمت به مردم بسیار ارزشمند است، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی در استان خوزستان زمینه‌های فعال بحران و حوادث است چرا که خوزستان؛ استانی صنعتی و بسیار پرتردد است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این‌که استان خوزستان از جاده‌های امن کم برخوردار است، خاطرنشان کرد: سال آینده مسئله جلوگیری از بروز بحران و توجه به زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گیرد چرا که امروزه دیگر کتمان کردن جایگاهی ندارد.

وی با بیان این‌که خلاهای بروز بحران باید برطرف شوند، گفت: از بارندگی که خداوند متعال فرستاده به خوبی باید استفاده کرد همچنین مردم قدردان مسئولانی هستند که آنها را در کنار خود ببینند.

آیت‌الله حسن‌زاده عنوان کرد: سال جاری علی‌رغم تمام سختی‌ها اما پیروزی‌های بسیاری به همراه داشت و براساس بیانات رهبرمعظم انقلاب خدمتگزاری افزایش پیدا کند.

نیروهای نظامی آمادگی خدمت در کنار تمامی خدمتگزاران را دارد

همچنین، سردار سرتیپ حسن شاهوارپور اظهار داشت: از مسائل مهم و نیازمند توجه همگانی، عوامل نگران کننده طبیعی و مصنوعی برای جامعه و مردم است.

وی با بیان این‌که هر عاملی می‌تواند موجب بحران با استرس برای مردم باشد، خاطرنشان کرد: امروزه تکنولوژیی سببب شده در زمینه پیشگیری اقدامات گسترده‌ای انجام شود.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: در مقطعی رعد و برق ساده می‌توانست بحران ایجاد کند اما باتوجه به پیشرفت شاهد کاهش بحران‌ها و آسیب‌ها در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی بیان کرد: هرساله بحران وجود دارد اما اگر آمادگی و تلاش‌ها هم‌افزا باشد و بخش مردمی و سازمان‌های مسئول حضور داشته باشند، بسیار اثرگذار خواهد بود.

سردار سرتیپ شاهوارپور با بیان اینکه نگاه مدیریت به مسأله پیشگیری و پیش‌بینی باشد و اقدامات اولیه در این زمینه صورت گیرد، اظهار داشت: اگر پیش‌بینی برای هدایت و ذخیره آب انجام و در پایین دست تمهیدات لازم اتخاذ شود، شاهد اتفاقات خوب در این زمینه خواهیم بود همچنین از تجربه سال 97 برای سال آینده به خوبی توجه شود.

وی با اشاره به عدم استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات، بیان کرد: باید دستگاه‌های کم‌کار یا پر کار مشخص و میزان مسئولیت دستگاه‌ نسبت به حوادث گوشزد شود.

سردار سرتیپ شاهوارپور افزود: بعضا برخی دستگاه‌ها امکانات دارند اما در مدیریت مجموعه برای پیشگیری، قوانینی لحاظ نشده است. لوله‌های پوسیده به ویژه در مسیرهای جاده و مسکونی باید اصلاح شوند تا در سال آینده در زمینه بحران حداقل خسارت‌ها را داشته باشیم. نیروهای نظامی آمادگی خدمت در کنار تمامی خدمتگزاران را دارد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با اشاره به این‌که در مجموعه بسیج ظرفیت بسیاری وجود دارد و برای ورود به هر واقعه داوطلب هستند، گفت: در بسیج نیروی انسانی مستعد برادر و خواهر وجود دارد. ایام نوروز باتوجه به حضور مهمانان نوروزی و مسائلی که برجستگی‌های خوزستان را نشان می‌دهد را باید مورد توجه قرار داد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار