تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۷۳۲۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:
قیمت خرید تضمینی گندم نباید کمتر از ۲ هزار تومان باشد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با توجه به عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم حداقل قیمتی که باید برای خرید تضمینی هر یک کیلوگرم گندم در نظر گرفت بیش از ۲ هزار تومان تا ۲ هزار ۲۰۰تومان باید باشد.

عباس پاپی‌زاده بالنگان در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم، اظهار داشت: باتوجه به اینکه در دوسال گذشته دولت افزایش قیمت گندم را نداشته و حداقل جمع تورم دو سال گذشته حدود 25 درصد بوده و در سال جاری نیز تورم بالایی را داریم حداقل قیمتی که باید برای خرید تضمینی هر یک کیلوگرم گندم در نظر گرفت بیش از 2 هزار تومان تا 2 هزار 200تومان باید باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گندم در بازارهای جهانی 30 سنت است، گفت: اگر دلار سامانه نیما و بازار ثانویه با قیمت 8 هزار تومان را برای محاسبه قیمت گندم در نظر بگیریم قیمت جهانی گندم برای هر کیلوگرم بدون هزینه حمل و نقل 2 هزار 400تومان است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه براساس دلایل مختلف قیمت گندم نباید کمتر از 2 هزار تومان باشد، ادامه داد: کشاورزان گندم کار در دو سال اخیر آسیب بسیار زیادی دیده و متضرر شده‌اند و بار هزینه‌ای بسیار زیادی  برروی دوش آنها بوده و دولت این بار سنگین را با افزایش قیمت خرید تضمینی متعادل نکرده است.

این نمیانده مردم در مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت روند عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم را در سال جاری ادامه دهد قطعا خودکفایی در تولید گندم آسیب می‌بیند.
:
:
:
آخرین اخبار