تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۷۰۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برزگر: طلای المپیک را به خاطر جایزه‌ از دست دادم/برخی کشتی‌گیران کفش تمرین ندارند
سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد گفت: مدال طلای المپیک را به خاطر جایزه‌اش از دست دادم چون زمانی که در یک قدمی طلا بودم همه می‌گفتند که فلان کار را می‌کنیم.

منصور برزگر گفت: صحبت‌های وزیر در جهت کمک به کشتی بود و اگر عملی شود کشتی احیا خواهد شد، اما در غیر این صورت امیدی نیست.

وی ادامه داد: کشتی پرافتخارترین، اما ضعیف‌ترین رشته ورزشی ایران است و باید به اندازه جایگاه و ارزشش به آن بها داده شود. کشتی‌گیران ما در آستانه المپیک نباید نباید دغدغه مالی داشته باشند.

دارنده نشان نقره المپیک تصریح کرد:‌ هم و غم کشتی‌گیران و تمام ورزشکاران شانس مدال ما در المپیک باید کسب مدال در لندن باشد. خود من مدال طلای المپیک را به خاطر جایزه‌اش از دست دادم چون زمانی که در یک قدمی طلا بودم همه می‌گفتند که فلان کار را می‌کنیم و همین باعث شد تمام حواسم معطوف کسب جایزه باشد تا مدال.

برزگر ادامه داد: ورزشکاران ما باید تنها به مدال المپیک فکر کنند و دغدغه دیگری نداشته باشند. برنز المپیک چندین برابر طلای جهان ارزش دارد و ورزشکاری که مدال المپیک را در کارنامه‌اش نداشته باشد، کارنامه‌اش درخشان نیست. المپیک اوج افتخار یک ورزشکار است. نباید این میدان را به راحتی از دست بدهیم. تمام جهان به دنبال افتخار در المپیک هستند.

وی با اشاره به خصوصی شدن باشگاه‌های کشتی گفت: کشتی‌گیران قشر ضعیف جامعه هستند و حتی برخی‌ از آنها کفش برای تمرین ندارند. از نظر تغذیه مشکل دارند چه برسد به پرداخت هزینه‌های بالای شهریه در باشگاه‌های خصوصی. به نظرم باشگاه‌هایی مانند کشتی باید رایگان باشند تا جوانان جذب شوند. اگر به دنبال تجارت هستیم که موضوع فرق می‌کند، اما اگر به دنبال پیشرفت و رسیدن به روسیه هستیم باید این کارها را انجام داد چون کشتی فقط با عشق زنده است.
:
:
:
آخرین اخبار