تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۶۹۵۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گوشی‌های هوشمند معضلی برای یادگیری دانش‌آموزان
گوشی‌های هوشمند در کلاس‌های درس گروهی مانعی برای یادگیری افراد می‌شوند
گوشی‌های هوشمند در کلاس‌های درس گروهی مانعی برای یادگیری افراد می‌شوند.

به نقل از هلث‌دی، به نظر می‌رسد امروزه یکی از بزرگترین چالش معلمان در کلاس درس، جلسات، گروه‌های یادگیری و آموزشی با استفاده از گوشی‌های همراه است.

امروزه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها با سرگرمی‌های بی‌پایان، بازی‌ها و انواع کاربردهای خود به حواس‌پرتی دانش‌آموزان منجر می‌شوند و مانعی برای تمرکز در سخنرانی، جلسات و گروه‌های درسی هستند.

محققان دانشگاه راتگرز در یک مطالعه جدید دریافتند که استفاده از این وسیله الکترونیکی در کلاس درس به یادگیری آسیب‌رسانده و مشکلاتی برای دیگر افراد شرکت‌کننده در این گروه‌ها نیز ایجاد می‌کند.

نتایج این بررسی نشان داد، دانش‌آموزانی که از گوشی‌های هوشمند استفاده نکرده بودند، اما در کلاسی بودند که استفاده از آن در این کلاس‌ها مجاز بود، این موضوع منجر به منحرف شدن تمرکز آن‌ها شد.

محققان این آزمایش را در بین 118 شرکت‌کننده انجام دادند و در نیمی از کلاس‌ها استفاده از لپ‌تاپ، تلفن و تبلت ممنوع  و در نیمی دیگر استفاده از این وسایل الکترونیکی مجاز بود.

پروفسور آرنولد گلاس، نویسنده اصلی این مطالعه اظهار کرد: این مطالعه برای اولین‌بار نشان داد که چگونه دستگاه‌های الکترونیکی باعث انحراف در یادگیری می‌شوند. این بررسی در مجله Educational Psychology ارائه شده است. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار