تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۶۶۲۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم دزفول در مجلس:
آفات و گردوغبار عامل موثر تهدید حیات جنگل‌های بلوط زاگرس
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از اینکه حیات جنگل های بلوط زاگرس به دلیل بیماری، آفات و ریزگردها در معرض خطر قرار دارد، گفت: حفاظت از درختان بلوط در کانون توجه وزارت جهاد کشاورزی نیست.

عباس پاپی زاده با انتقاد از اینکه حیات جنگل های بلوط زاگرس به دلیل بیماری، آفات و گرد و غبار و ریزگردها در معرض خطر قرار دارد، گفت: متاسفانه پوشش جنگلی بلوط به سرعت در حال نابودی و کاهش است این در حالی است که این جنگل ها از منابع ژنتیک جهانی است که قدمت تاریخی بسیار زیادی دارد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در گذشته برداشت غیرمجاز مانند تولید زغال از عوامل موثر در کاهش پوشش جنگل های بلوط زاگرس بود، افزود: اما در حال حاضر بیماری ها وآفات مهمترین عوامل موثر در تخریب جنگل های بلوط زاگرس است و برداشت غیرمجاز و گسترش قاچاق زغال عامل موثر نیست.

وی با انتقاد از اینکه حفاظت از جنگل های بلوط زاگرس در کانون توجه وزارت جهاد کشاورزی نیست، ادامه داد: غفلت از درختان بلوط به گونه ای است که در حال حاضر احیا و جبران خسارات درختان بلوط غیرقابل جبران است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: هر چند وزارت جهاد کشاورزی با سمپاشی سالانه می تواند با آفات و بیماری ها مقابله کند اما متاسفانه نسبت به این مهم بی توجهی می شود و دولت و این وزارت خانه توجه چندانی به وضعیت بحرانی بلوط ها ندارند.

نماینده مردم دزفول در مجلس دهم، افزود: بودجه ای برای حفظ و صیانت از جنگل های زاگرس در بودجه پیش بینی شد که انتظار می رود به صورت کامل تخصیص پیدا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم ورود جدی سازمان جنگل ها به وضعیت بحرانی بلوط های زاگرس تاکید کرد و گفت: می طلبد این دستگاه با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت از جنگل های بلوط زاگرس را در دستور کار قرار دهد و نسبت به احیای آنها اقدام کند.
:
:
:
آخرین اخبار