تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۶۳۹۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نیرو: کارهای لازم برای احیای کارون انجام می‌شود
وزیر نیرو گفت: همه کارهای لازم را برای احیای رودخانه کارون در دستور کار قرار می‌دهیم.

رضا اردکانیان شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: امروز و فردا این توفیق است که در مراسم آغاز بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی حدود ۱۸ پروژه بزرگ آب و برق شرکت کنیم. برای این پروژه‌ها رقمی بالغ بر سه هزار میلیارد تومان هزینه شده و خواهد شد که امیدوار هستیم نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد در تأمین آسایش و رفاه مردم این استان و همچنین مردم کشور به لحاظ سهم و نقشی که استان خوزستان در عرصه توسعه کشور همواره داشته است.

اردکانیان در خصوص نارضایتی‌های اجتماعی ناشی از کمبود منابع آبی گفت: نباید باعث نارضایتی شود چون شرایط اقلیمی در کشور و منطقه است و مردم هم به‌خوبی متوجه این موضوع هستند و باید با کمک مردم بتوانیم مصرف را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که فشارهای ناشی از کم‌آبی کمتر حس شود و کمبودهای موجود عادلانه تقسیم و توزیع شود.

وی بیان کرد: همه‌کارهای لازم را برای احیای رودخانه کارون در دستور کار قرار می‌دهیم.

استاندار خوزستان نیز در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان کارون اولین شهرستانی خواهد بود که کامل آب دار شده و تمام روستاهایش از نعمت آب شرب بهداشتی سالم برخوردار شدند.

غلامرضا شریعتی افزود: همچنین پست جی.آی. اس ۴۰۰ کیلوولت فولاد خوزستان که ساخته می‌شود فشار باری را بر اهواز و پست‌های این شهر کاهش می‌دهد و رینگ ما را در اهواز تکمیل و وضعیت برق این شهر و استان را پایدارتر خواهد کرد و شرایط را به نحوی صورت خواهد داد که از آن ناپایداری‌های گذشته به‌تدریج رهایی پیدا می‌کنیم

وی افزود: با این سرمایه‌گذاری‌هایی که از سال گذشته در صنعت برق خوزستان در حوزه انتقال، توزیع و فوق توزیع‌شده ما به سمتی می‌رویم که از آن وضع بحرانی به‌تدریج خارج می‌شویم اگرچه این نیاز است که این سرمایه‌گذاری‌ها در استان ادامه پیدا کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار