تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۱۶۳۹۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی:
وزیر نیرو به شهرستان کارون توجه ویژه کند
وزیر نیرو به شهرستان کارون توجه ویژه کندنماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی خواستار تأمین آب 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی فاقد آب شهرستان کارون از وزیر نیرو شد و گفت: در حالیکه مردم این منطقه به امید اشتغال جوانان خود، اراضی خود را برای کشت نیشکر به کشور تقدیم کردند، اکثر این جوانان، بیکار هستند.

جواد کاظم نسب الباجی عصر روز چهارشنبه 29 فروردین ماه در آیین بهره برداری از پروژه های آبرسانی شهدای مدافع حرم و کوی امام حسین (ع) شهرستان کارون، با اشاره به دستور وزیر نیرو مبنی بر تخصیص 600میلیون مترمکعب آب به خوزستان برای مهار ریزگردها خطاب به اردکانیان اظهار کرد: مردمی که در اینجا می بینید، مردمی هستند که در برابر تجاوز انگلیسی ها ایستادند و نگذاشتند که متجاوزین انگلیسی به منطقه تجاوز کند. 

وی افزود:مردم در جنگ تحمیلی نیز ایستادگی کردند و با وجود اینکه طرف مقابل جنگ، همزبان، هم کیش و هم مذهب آنها بود، اما به دلیل حب وطن ایستادند و شهید دادند تا نگذارند وجبی از خاک وطن عزیزمان به دست دشمن بعثی بیافتد.

الباجی ادامه داد: همین مردم هستند که اولین شهدا را در دفاع از حرمین می دهند و همین مردم هستند که برای طرح های کشت و توسعه نیشکر که نیاز به زمین بود، زمین های خود را به امید تأمین منبع معیشت خود و اشتغال جوانان شان در شرکت های عظیم نیشکر، قدیم کردند. این مردم تا آخر ایستاده اند تا انقلاب اسلامی ما پایدار بماند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از گروه فرهنگی میسان خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: این مردم اراضی خود را به نیشکر تقدیم کردند، اما اکثر جوان های آنها بیکار هستند. خوشبختانه نیشکر نیز در حال فعالیت است. در این منطقه 70 هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که 40 هزار هکتار قطعه زمین کشاورزی دارای آب هستند و 30 هزار هکتار دیگر باقی می ماند که نیاز است شما به این مردم عنایت ویژه داشته باشید و حق آبه این 30 هزار هکتار تأمین شود.

الباجی ادامه داد: همچنین خواستار تأمین اعتبارات آب و فاضلاب روستایی هستیم. بسیاری از کارگران و کارمندان این مجموعه بیش از شش ماه است که حقوق خود را دریافت نکردند. البته اعتبارات کم و حجم پروژه ها گسترده است.

وی عنوان کرد: نمی خواهم که کار امروز را زیر سوال ببرم و بپرسم که چرا پس از چهل سال شاهد افتتاح پروژه های آبرسانی به این مناطق بودیم. ما مشکلات وطن عزیزمان را در نظر داریم. همچنین تحریم ها و تجاوز دشمنان داخلی و خارجی را نیز در نظر می گیریم. از این رو مردم همراه و همگام با انقلاب ساکت مانده اند و خوشبختانه امروز شاهد حل مشکل آبرسانی به آنها هستیم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انشاءالله که حل مشکل آب کشاورزی مردم کارون را در نظر داشته باشید که بتوانیم شاهد شکوفایی منطقه و معیشت مردم دلاور و غیوری که در کنار ملت ایران، همه چیز خود را تقدیم هموطنان و کشور کردند، باشیم. از وزیر نیرو می خواهیم که توجه ویژه و عنایت به مردم کارون داشته باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار