تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۶۲۷۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
2400 روستای خوزستان زیر پوشش شبکه دیتا قرار گرفتند
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت:دو هزار و 400 روستای این استان امسال زیر پوشش شبکه دیتا با پهنای باند مناسب قرار گرفتند.

 علی صالح نساج روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دزفول با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:در دهه فجر امسال 72 شهر استان خوزستان از نسل سوم و چهارم تلفن همراه اول بهره مند شدند و در راستای طرح های توسعه و اشتغالزایی و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز و توانمند سازی کسب و کار نیز خانه استارت آپ با همکاری پارک علم و فناوری راه اندازی شد.

وی از اخذ مجوز راه اندازی خط تولید گوشی تلفن همراه و تبلت در دزفول خبر داد و گفت:برای ساخت این کارخانه و حمایت از کسب و کار پرداخت 30 میلیارد ریال وام پیش بینی شده است.

مدیر عامل شرکت ایرانسل نیز با بیان اینکه خوزستان بعد از استانهای تهران و خراسان بیشترین مصرف اینترنت را به خود اختصاص داده است گفت:از 4،7 میلیون نفر جمعیت استان خوزستان 3،7 میلیون نفر مشترک فعال ایرانسل هستند که این رقم از نظر بزرگی شبکه بعد از تهران بزرگترین شبکه فعال ایرانسل را شامل می شود. 

علیرضا قلمبر زدفولی اضافه کرد:تمام شهرهای خوزستان از خدمات نسل سه و چهار ایرانسل بهره مند هستند و بیش از دو هزار و 200 کیلومتر از جاده های خوزستان نیز زیر پوشش خدمات ایرانسل قرار دارند . 

وی ادامه داد:تاکنون 15 هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان خوزستان از طریق ایرانسل انجام شده و چهار هزار و 70 میلیارد ریال دیگر نیز در دست انجام است که با این سرمایه گذاری میزان سرمایه گذاری در بخش ایرانسل در استان خوزستان به حدود 20 هزار میلیارد ریال خواهد رسید. 

وی گفت:از زمان راه اندازی نسل سه و چهار اینترنت ،میزان مصرف دیتا در استان خوزستان 40 برابر شده است و رتبه استان خوزستان در مصرف اینترنت و سرعت اینترنت در کشور سوم است.
 
مدیر مخابرات منطقه خوزستان نیز در این نشست گفت:با توجه به نبود امکانات اولیه در مناطق محروم و صعب العبور شمال دزفول اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال برای پوشش همراه اول در روستاهای شمال دزفول در نظر گرفته شد. 

رحیم فلاح زاده افزود:26 سایت به این منظور در نظر گرفته شد که 23 سایت در دزفول و سه سایت دیگر در اندیمشک می باشند ضمن اینکه 18 سایت باید با سلولهای خورشیدی فعالیت کنند و هشت سایت دیگر نیز به احداث شبکه نیاز دارند که امیدواریم با همکاری شرکت توزیع برق مشکل آنها حل شود. 

وی ادامه داد:با راه اندازی شش سایت بیش از 100 روستای دهستان احمدفداله دزفول تحت پوشش همراه اول قرار گرفتند و سایت های باقی مانده نیز با سلولهای خورشیدی تامین برق خواهند شد. 

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت:حدود یک میلیون و 500 مشترک تلفن ثابت در استان خوزستان وجود دارد که یک میلیون و 150 مشترک فعال هستند . 

وی به فعالیت 130 هزار مشترک adsl در استان خوزستان اشاره کرد و گفت:کلیه شهر های استان خوزستان تحت پوشش سایت های تلفن همراه 3G، 4G و 4.5 هستند و نسل چهارم همراه اول نیز تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در کلیه مناطق استان فعال خواهد شد.
 
وی در خصوص توسعه فیبر نوری نیز گفت:بالای سه هزار و 500 کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان خوزستان راه اندازی شده است . 

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی امام جمعه دزفول نیز در این نشست دزفول را شهر استعدادها ، ظرفیت ها و توانمندی ها معرفی کرد و گفت:هر گونه سرمایه گذاری در دزفول با وجود جوانان و نیروهای توانمند پرسود و اقتصادی داست.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:در ابتدای کار با حضور یک وزیر جوان در کابینه دولت مخالفت هایی شد ولی حضور آذری جهرمی و تسلط وی بر کار دلگرم کننده است.

عباس پاپی زاده افزود:حوزه ارتباطات یک حوزه جوانگراست که نیاز به یک مدیر جوان دارد و تا کنون نگاه جدید ونوگرایانه وزیر مشکلات زیادی را حل کرده است.

وی افزود:70 درصد مساحت دزفول آب ،برق،تلفن و راه نداشت و حوادث زیادی برای اهالی آنجا اتفاق می افتاد که به علت نبود ارتباطات مسئولان از آنها آگاه نمی شدند و بعضا به مرگ اهالی منجر می شد که امیدواریم با فراهم آوردن زیرساخت ها بخش هایی از مشکلات این مناطق حل شود .

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت:مساحت این شهرستان چهار هزار و 760 کیلومتر است که 70 درصد آن معادل یک هزار و 364 کیلومتر را مناطق کوهستانی و صعب العبور سردشت و شهیون را شامل می شود.

امیر عیسی زاده افزود:دهستان احمدفداله بخش شهیون 28 درصد کل مساحت شهرستان دزفول را شامل می شود که از امکانات اولیه مانند آب آشامیدنی،برق بی بهره است و پوشش مخابراتی از آرزوهای اهالی آنجاست.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول همچنین گفت:دزفول آماده و پذیرای شهر هوشمند و خدمات اسمارت سیتی است و امیدواریم این شهرستان به نخستین شهر هوشمند جنوب غرب کشور تبدیل شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار