تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۶۰۳۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان:
طرح 550 هزار هکتاری ارزش اراضی کشاورزی را چند برابر کرده است
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با بیان اینکه طرح 550 هزار هکتاری یکی از بهترین طرح‌های کشاورزی بوده که خوزستان به خود دیده است، گفت: بیشترین ارزش افزوده مربوط به زمین‌های کشاورزی و همچنین تولید و اشتغالزایی را نصیب خوزستانی‌ها کرده است . 
  
مهدی صیاحی با اشاره به جلسه هماهنگی نظام‌های بهره‌برداری در طرح 550 هزار هکتاری اظهار کرد: بی شک طرح 550 هزار هکتاری لطف دولت به خوزستان بوده و بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در استان ما انجام گرفته است و به همین دلیل باید از مسئولین تقدیر و تشکر کنیم، زیرا بیشترین ارزش افزوده مربوط به زمین‌های کشاورزی و همچنین تولید و اشتغالزایی را نصیب خوزستانی‌ها  کرده است. 
  
وی با بیان این‌که طرح 550 هزار هکتاری ارزش اراضی کشاورزی را چند برابر کرده است، ادامه داد: به زودی قرار است مدیران و معاونین وزراتخانه های مرتبط، بعد از بررسی‌های لازم و بازدید از فاز اول پروژه گزارش‌های لازم را جهت آغاز فاز دوم به وزرا و رئیس جمهور ارائه کنند، اما طبق گزارش‌ها و شنیده‌ها تا زمانی که پروژه در فاز اول به اتمام نرسد فاز دوم کلید نخواهد خورد. 
  
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان تصریح کرد: این که در طرح نواقصی وجود دارد را می‌پذیریم و انتظار رفع نواقص برای همه دلسوزان در آن وجود دارد، اما این‌که نواقص را بزرگنمایی و خدمات ارائه شده را نادیده بگیریم بسیار کم لطفی کرده‌ایم. ما باید به این موضوع اشاره کنیم که بعد از اجرای طرح، ارزش افزوده زمین‌های کشاورزی بسیار بالا رفته و از هر هکتار 5 میلیون تومان، به هکتاری 50 میلیون تومان رسیده است، ضمن اینکه هنوز اراضی به صورت دائم به ما واگذار نشده‌اند. 
  
صیاحی گفت: با دست خالی کار آغاز شد و امروز شاهد تزریق اعتبارات هستیم. در این زمینه طبیعی است که اولویت کار طرح 550 هزار هکتاری باشد و انتظار می‌رود مدیران شهرستان‌ها و شرکت‌های تعاونی تولید از وجب به وجب اراضی تحت اختیارشان اطلاع داشته باشند و تمامی نواقص و مشکلات را یادداشت و برای رفع این مشکلات تلاش کنند، زیرا نوک پیکان و توجه به سمت شهرستان‌ها است و باید ذهنیت مناسبی نسبت به پروژه داشته باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار