تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۱۵۸۴۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوشتردرمجلس:
خوزستان هوا ندارد/ فقدان نگاه جدی دولت به حل معضل ریزگردها
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت:‌ با عزم فعلی دولت مشکل ریزگردها تا ۳۰ سال آینده هم حل نمی شود.

سهراب گیلانی با اشاره به اینکه در طی مدیریت مدیران گذشته سازمان محیط زیست و وزارت نیرو شرایط نامناسب آب و هوایی درخوزستان هشدار داده شده است، گفت:‌ اما به طور کلی در مقابله با ریزگردها کوتاهی صورت می گیرد، یعنی به عنوان یک موضوع جدی و فوری هیچ تدبیر فراگیر سرعتی برای آن درنظرگرفته نشده است؛ اخیرا رییس سازمان محیط زیست طی اظهارنظری اعلام کرده است که باید از آب خوزستان برداشت وبه مناطق دیگر منتقل کرد.

نماینده مردم شوشتردرمجلس شورای اسلامی، افزود:‌ این درحالی است که درهمین چند وقت گذشته هجوم ریزگردها به شکل وسیع دراستان خوزستان سبب تعطیلی مناطقی شد، زیرا تالاب ها دراین منطقه خشک بوده و درزمین های با منشاء‌ ریزگرد هیچ گیاهی کاشته نمی شود؛ البته اقداماتی تاکنون انجام شده اما این اقدامات دولت تا زمان حصول نتیجه 30 سال زمان می برد، باید فکر اساسی دیگری داشت.

وی با بیان اینکه ریزگردها سبب ایجاد بیماری های بسیاری شده است، تصریح کرد:‌ضمن اینکه مردم درمناطق مرزی به دلیل وجود ریزگردها اقدام به تخلیه منازل خود کرده که همین موضوع سبب ناامنی مرزی شود، البته اشتغال نیزکاهش پیدا کرده و کشاورزان و مرزداران دچارآسیب های بسیاری می شوند؛ بنابراین این معضل باید با یک راهکارجدی حل شود.

گیلانی با تاکید برجستجوی منشاء‌ ریزگردها، گفت:‌ متاسفانه زمین های بسیارزیادی خشک شده و بی آبی سبب افزایش ریزگردها شده است، همچنین بیش از 60 درصد تالاب ها خالی ازآب می باشد؛ ضمن اینکه تامین آب کشاورزی مجاور با تالاب ها و رودخانه ها نیز با مشکلاتی روبه رو است، از سوی دیگر کاهش میزان باران و افزایش دمای هوا نیز به نوعی برافزایش ریزگردها تاثر مثبتی دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان، با انتقاد  از افزایش بیماری ها به دلیل ریزگردها درخوزستان، افزود:‌ درلایحه بودجه اگر دولت اعتباری را برای حل ریزگردها درنظرنگرفته باشد، به طورحتم نمایندگان موضوع را با جدیت پیگیری می کنند؛ اما عزم مجلس و دولت به هیچ عنوان پاسخگوی این مشکل نیست.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
0
0
آقای بهادری چرا از دادن جواب به مجری شبکه خبر خوزستان عاجز ماند و حاضر نشد عنوان کند که کانون ریز گرد ها داخلی است !!! بنازم به دو دستی چسبیدن به میز و پست ، مقام را
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
0
0
بابا توانایی این را دارند تا اون سرمملکت آب رسانی کنند ، از ته کارون دو تا لوله آب 56 اینچ تا تالاب های شادگان ماهشهر مگر چقدر هزینه می برد حداقل تالاب های اطراف اهواز را زنده کنید
مصطفی
|
United States of America
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
یکی باید به اداره برق بگه
یکی باید به اداره آب دستور بده
یکی باید به هواشناسی تشر بزنه
یکی باید به محیط زیست فشار بیاره
یکی باید از فرماندار بخواد
یکی باید با استاندار جلسه بزاره
یکی باید با نماینده ولی فقیه تعامل کنه
یکی باید از علوم پزشکی بخواد
یکی .....
آقا متوجه باشید این عزم استان و متولیانش رو میخواد
دست تو دست هم جلو مرکز نشینان
یا تخلیه اهواز از سکنه و رفتن و مهاجرت به تهران
یا درست کردن و دادن راه حل های عملی و سریع
قبض آب گرون
قبض برق گرون
قیمت خونه ها سر به فلک
شهرداری اونطور
ادارات اینطور
آخه یه جایی باید برای مردم کوتاه بیان تا بشه اینجا زندکی کرد لااقل
با این اوضاع اهواز تا 5 سال بعد خالی میشه
همین الانشم هر کی از دستش بیاد رفته و میره
:
:
:
آخرین اخبار