تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۵۵۸۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حل مشکل موقوفه بودن اراضی شهر رامشیر با دستور مقام معظم رهبری
نماینده مردم رامهرمز و رامشیر از حل مشکل موقوفه بودن اراضی رامشیر با دستور مقام معظم رهبری خبر داد.

حل مشکل موقوفه بودن اراضی شهر رامشیر با دستور مقام معظم رهبری

اقبال محمدیان با بیان اینکه مشکل موقوفه بودن اراضی شهرستان رامشیر با پیگیری های مکرر و دستور مقام معظم رهبری حل شد، گفت: در این رابطه جلسات متعددی برگزار شد و طی 17 ماه از عمر نمایندگی تلاش زیادی برای حل این مشکل داشتم که در نهایت با دستور مقام معظم رهبری بعد از گذشت 8 سال مشکل موقوفه بودن زمین ها حل شد.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه موقوفه بودن زمین های شهری یکی از مشکلات عمده مردم رامشیر طی یکصد سال اخیر بوده است، تصریح کرد: طی روزهای اخیر هزار نفر به اداره اوقاف مراجعه کردند و مردم از این امر بسیار خشنود هستند.

وی افزود: متاسفانه میان مردم شایعه شده که انتقال این زمین ها به صورت اجاره ای خواهد بود در حالی که این گونه نبوده و این انتقال قطعی 3 دانگ عرصه است که به نام مردم واگذار خواهد شد تا آن ها بتوانند با توجه به 3 دانگی که در اختیار خودشان است، سند 6 دانگ بگیرند از این رو، این انتقال قطعی سند مالکیت به نام مردم است.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طی 45 روز تا دو ماه آینده اسناد مالکیتی که به نام متقاضیان و شهروندان صادر می شود را طی مراسمی به مردم تقدیم و در معرض دید عموم قرار خواهیم داد تا 8 هزار واحد مسکونی شهرستان رامشیر از موقوفه خارج شده و تسهیلات بانکی به آنها تعلق گیرد و از سویی زمینه اشتغال نسل جوان نیز فراهم شود .

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان، یادآور شد: مردم رامشیر سال ها است چشم انتظار رفع مشکلات موقوفی اراضی خود هستند؛ از مسئولان اوقاف کشور، مدیرثبت استان خوزستان و همچنین به صورت ویژه و خاص از مقام معظم رهبری برای دستور به رفع مشکل اراضی موقوفه سپاسگزاری می کنم.
:
:
:
آخرین اخبار