تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۵۲۲۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده دشت آزادگان:
بیکاری باعث افسردگی و یأس مردم خوزستان شده است
بیکاری باعث افسردگی و یأس در جوانان و خانواده‌های آن‌ها شده و در این زمینه لازم است تا به این مساله توجه ویژه شود زیرا بیکاری اقتصاد استان را تضعیف می‌کند
نماینده مردم دشت آزادگان، هویزه و بستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری باعث افسردگی و یأس در جوانان و خانواده‌های آن‌ها شده و در این زمینه لازم است تا به این مساله توجه ویژه شود زیرا بیکاری اقتصاد استان را تضعیف می‌کند.
 
قاسم ساعدی با اشاره به این‌که استان خوزستان از نظر منابع نفتی امتیاز بالایی دارد اما نرخ بیکاری در آن زیاد است، اظهار کرد: با توجه به شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و توجه ویژه مقام معظم رهبری به این موضوع لازم است که در سال جاری میزان اشتغال جوانان را در استان افزایش دهیم و مسئولان به دشت آزادگان به دلیل اینکه یک شهرستان محروم است، توجه ویژه کنند.
 
وی با اشاره به این‌که 38 سال است که نرخ بیکاری در خوزستان و شهرستان دشت آزادگان افزایش پیدا کرده است، افزود: خوزستان علی رغم ظرفیت‌هایی که در منابع نفتی دارد اما هنوز رتبه اول بیکاری را در بین تمام استان‌ها به خود اختصاص داده است و در این زمینه انتظار می‌رود که وزارت نفت در خصوص رفع مشکل بیکاری هرچه زودتر اقدام کند.
 
نماینده مردم دشت آزادگان، هویزه و بستان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نیروهای بومی استان باید در اولویت اشتغال باشند، تصریح کرد: مجریان طرح‌های نفتی نیز در این خصوص به ما کمک خواهند کرد تا از حداقل نیروهای متخصص موجود در منطقه برای فراهم کردن زمینه اشتغال استفاده کنیم.
 
ساعدی ادامه داد: وزارت نفت تاکنون هیچ‌گونه همکاری در بحث ایجاد اشتغال و حل این مشکل در استان نداشته است و با توجه به علایق خود نیروهایی از دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها، به منطقه دشت‌آزادگان می‌آورند تا آن‌ها در این منطقه که مرغوبیت فراوانی دارد، مشغول کار شوند.
 
وی گفت: انتظار داریم با واردکردن نیروهای متخصص و فعال با مدارک بالای تحصیلی بتوانیم تحرک اقتصادی را در استان ایجاد و شرایط را برای اشتغال مردم دشت آزادگان فراهم کنیم.
 
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و دولتی در شهرستان، عنوان کرد: برنامه‌هایی در این خصوص وجود دارد که در حال پیگیری این برنامه‌ها هستیم. همچنین به دنبال جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی و تحرک بخشیدن به اقتصاد شهرستان و استان و ایجاد اشتغال در منطقه هستیم.
 
ساعدی گفت: باید وام زودبازده با بهره بسیار کم به جوانان داده شود تا آن‌ها بتوانند با استفاده از این امکانات گامی برای اشتغال بردارند. بیکاری باعث افسردگی و یأس در جوانان و خانواده‌های آن‌ها شده و در این زمینه لازم است تا به این مساله توجه ویژه شود زیرا بیکاری اقتصاد استان را تضعیف می‌کند.
 
وی با اشاره به این‌که دشت آزادگان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی است، خاطرنشان کرد: دلیل کم شدن کشاورزی در شهرستان کمبود آب و خشکسالی است و در این زمینه انتظار داریم تا وزارت نیرو و سایر مسئولان در زمینه تامین آب برای منطقه اقدام کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار