تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۵۱۱۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان آب و برق استان:
تنها 140 میلیارد از اعتبار 1200 میلیارد تومانی خوزستان تخصیص یافته است
عدم تخصیص اعتبارات به دلیل همزمان شدن با انتخابات ریاست جمهوری توجیه پذیر بود اما از آن به بعد تخصیص نیافتن اعتبارات توجیه پذیر نیست
تنها 140 میلیارد از اعتبار 1200 میلیارد تومانی خوزستان تخصیص یافته استرییس سازمان آب و برق خوزستان گفت: عدم تخصیص اعتبارات به دلیل همزمان شدن با انتخابات ریاست جمهوری توجیه پذیر بود اما از آن به بعد تخصیص نیافتن اعتبارات توجیه پذیر نیست.

محمدرضا شمسایی در جلسه پیگیری مصوبات دولت که روز چهارشنبه 18مردادماه در محل استانداری در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال 96 تا کنون هیچ اعتباری به سازمان آب و برق خوزستان تخصیصی داده نشده است. عدم تخصیص اعتبارات به دلیل همزمان شدن با انتخابات ریاست جمهوری توجیه پذیر بود اما از آن به بعد تخصیص نیافتن اعتبارات توجیه‌پذیر نیست.

وی با بیان این‌که تخصیص‌ها برای اجرای طرح‌ها لازم است، افزود: بین تایید اسناد اعتبارات تا رسیدن این اعتبارات به دست پیمانکاران فاصله‌ای وجود دارد که مشکل ساز است و باید به این مساله توجه شود.

رییس سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: تاکنون 6 ماه از سال با توجه به عدم تخصیص اعتبارات هدر رفته است. درصد اعتباری که از خزانه اختصاص یافته با میزان اعتبار یک هزار و 200 میلیارد تومانی که قرار بود امسال تخصیص پیدا کند قابل مقایسه نیست.

شمسایی اظهار کرد: امسال 140 تا 145 میلیارد تومان برای سازمان آب و برق خوزستان در نظر گرفته شده که نسبت به اعتبار یک هزار و 200 میلیارد تومانی مصوب شده امسال، رقم ناچیزی است.

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بخشی از اعتبارات سال گذشته را در قالب اعتبار یک هزار و 200 میلیارد تومانی لحاظ کرده و این مساله در حالی است که اعتبار مصوب شده مختص سال 96 است و یک چهارم اعتبار سازمان با این روش حذف شده است. در این خصوص معترض هستیم که اعتبار سال 95 را در سال 96 لحاظ شود.

رییس سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: در خصوص سهم 220 هزار هکتاری از طرح 550 هزار هکتاری متاسفانه باید گفت مشکلات این بخش هنوز حل نشده است. با توجه به تغییر و تحولاتی که در وزارت نیرو ایجاد خواهد شد، باید این مشکل را پیگیری کرد زیرا توجیه مشکلات این طرح برای مدیران جدید سخت است.

شمسایی با بیان این‌که مناقصه بین المللی تأمین آب شمال شرق استان در مرحله آماده شدن است، خاطرنشان کرد: اسناد مربوط به طرح تأمین آب جنوب شرق یک ماه است طبق توافقات انجام گرفته به مرکز ارسال شده که در صورت تایید فاینانس این طرح انجام خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار