تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۴۵۰۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس ستاد انتخابات آبادان خبر داد:
کمترین ردصلاحیت و بیشترین داوطلب در پنجمین دوره شوراها در آبادان
رییس ستاد انتخابات آبادان با بیان اینکه شهرستان آبادان در این دوره از انتخابات شورا کمترین رد صلاحیت را داشته است، گفت: داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها از سوی هیات‌های اجرایی تایید نشده است، چنانچه اعتراضی به این موضوع دارند از تاریخ سوم تا ششم اردیبهشت‌ماه می‌توانند اعتراض خود را به هیات نظارت اعلام کنند که هیات‌های نظارت بر اساس قانون به درخواست این داوطلبان رسیدگی کنند .

ریاض فرحانی با اشاره به اینکه هیات‌های اجرایی انتخابات در موعد مقرر با استعلام از مراجع چهارگانه‌ نسبت به بررسی صلاحیت‌ها اقدام و اسامی داوطلبان را طی مراحل قانونی به هیات‌های نظارت اعلام کردند، اظهار کرد: شهرستان آبادان در این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته بیشترین آمار داوطلبان و کمترین میزان ردصلاحیت‌ را داشته است .

وی افزود: 641 کاندیدا در این دوره از انتخابات در این حوزه انتخابیه ثبت نام کردند که از این تعداد 191 نفر برای انتخابات شورای شهر آبادان نام نویسی کرده‌اند؛ همچنین از مجموع داوطلبان این دوره شوراها در شهرستان آبادان 43 نفر زن و 598 نفر مرد هستند.

رییس ستاد انتخابات آبادان خاطرنشان کرد: مسن‌ترین و جوان‌ترین داوطلب که برای این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا در حوزه شهرستان آبادان بت‌نام کرده‌اند، به‌ترتیب 77 و 26 سال سن دارند.

فرحانی گفت: همچنین داوطلبان این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان آبادان به تفکیک مدرک تحصیلی شامل چهار نفر با مدرک دکتری، 45 نفر با مدرک کارشناسی ارشد و 202 نفر با مدرک تحصیلی کارشناسی هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان درباره ویژگی‌های داوطلبان این دوره از انتخابات شوراها در این شهرستان، اظهار داشت: در این دوره داوطلبان از همه اقشار جامعه به شکل موازی شرکت کردند؛ همچنین میزان مشارکت بالای زنان و تحصیلکردگان نشان‌دهنده ارتقاء‌ کیفی انتخابات پنجمین دوره شوراها نسبت به دوره‌های قبل است .

وی بیان کرد: داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها از سوی هیات‌های اجرایی تایید نشده است، چنانچه اعتراضی به این موضوع دارند می‌توانند مستند به مواد قانونی و به‌دور از تنش از تاریخ سوم لغایت ششم اردیبهشت‌ماه اعتراض خود را به هیات نظارت اعلام کنند.

رییس ستاد انتخابات آبادان افزود: هیات‌های نظارت بر اساس قانون به درخواست داوطلبانی که از سوی هیات اجرایی صلاحیت آن‌ها تایید نشده است، رسیدگی خواهند کرد . تعداد شعب اخذ رای در هفته آینده توسط هیات اجرایی بررسی و تعیین می‌شود.

فرحانی با اشاره به برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هم‌زمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، بیان کرد: هیات‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مطابق تقویم انتخاباتی وزرات کشور انتخاب شده و بر اساس آن کار خود را آغاز کرده‌اند .

وی با تاکید بر اهتمام ستاد انتخابات آبادان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اهداف عالی دولت، گفت: فرمانداری ویژه آبادان همواره در راستای صیانت از آرای مردم به‌عنوان حق‌الناس و مشارکت‌ حداکثری مردم پای صندوق‌های رای گام برداشته است .

رییس ستاد انتخابات آبادان با بیان اینکه هیات‌های اجرایی بر اجرای قانون تاکید بسیاری دارند، گفت: این هیات تلاش دارد که با اجرای قانون در این دوره از انتخابات زمینه‌ مناسبی را برای مشارکت حداکثری مردم نسبت به ادوار گذشته فراهم کند.

فرحانی بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در روز رای‌گیری تاکید و عنوان کرد: مردم فهیم و آگاه شهرستان آبادان همیشه و در همه مراحل همراه و هم‌صدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب در صحنه‌ها حضور داشته‌اند و در 29 اردیبهشت‌ماه نیز با مشارکت و حضور پرشور و با شکوه خود پای صندوق‌های رای، برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار این شهر و ایران اسلامی خواهند افزود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار