تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۴۴۲۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بندر‌ماهشهر:
ماهشهر تنها شهرستان ایران، با 4 بندر است
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بندر‌ماهشهر گفت: ماهشهر تنها شهرستان ایران، با 4 بندر است
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بندر‌ماهشهر گفت: ماهشهر تنها شهرستان ایران، با 4 بندر است.

سارا عبادی امروز در حاشیه برنامه بازدید اعضای ستاد نوروزی شهرستان بندر‌ ماهشهر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان اظهار کرد: این بازدید با هدف کسب اطمینان اعضای ستاد نوروزی شهرستان از نحوه خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در شهرستان است که ان‌شاءالله خدمات مناسبی ارائه کنیم.

وی افزود: در این بازدید علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان از کمیته‌های مختلف ستاد نوروزی از جمله کمیته هلال احمر، کمیته سلامت و ستاد اسکان نوروزی و ایستگاه‌های نیروی انتظامی بازدید صورت می‌گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بندر ماهشهر به تشریح جاذبه‌های گردشگری شهرستان پرداخت و گفت: بندر ماهشهر تنها شهرستان در ایران است که دارای چهار بندر است، بندر امام بزرگ‌ترین بندر کشور از نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است که نزدیک‌ترین بندر جنوبی به مراکز صنعتی و جمعیتی کشور، کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین پل ارتباطی با کشورهای عراق، ترکیه، حوزه قفقاز و اروپای شرقی، بهره‌مند از ظرفیت‌های مناسب پسکرانه ای جاده‌ای، ریلی و هوایی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بندر است.

این مسؤول ادامه داد: اسکله مجیدیه نخستین اسکله صادرات نفت خام ایران که تا پیش از ساخته شدن تاسیسات خارک، بزرگ‌ترین بندر صادراتی نفت ایران بوده است، اسکله سِه مایلی (بندر صیادی) و بندر سیف (پهلوگیری لنج‌های باری) دیگر بنادر شهرستان بندر ماهشهر به شمار می‌روند.

عبادی همچنین دیگر جاذبه صنعتی شهرستان بندر ماهشهر را معرفی کرد و اظهار داشت: صنعت پتروشیمی بندر ماهشهر یکی از صنایع مادر است. این صنعت از حیث کمیت و کیفیت به قدری گسترده و متنوع است که می‌توان آن را پیشروی صنعت آینده دنیا تلقی کرد که در دو سال اخیر تور صنعت گردی نیز در شهرستان بندر ماهشهر کار خود را آغاز کرده است.

وی به معرفی صنایع دستی شهرستان پرداخت و گفت: صنایع دستی بومی شهرستان بندر ماهشهر حصیر بافی، جاجیم بافی، تور بافی، کپو بافی، زری دوزی،گیوه بافی،ریسندگی، نمد مالی و از رشته‌های غیر بومی که در حال حاضر در شهرستان تولید می‌شوند می‌توان به معرق، مشبک چوب، معرق چوب، چرم،گلیم، قالی، ماکت کشتی، چاپ باتیک و ... اشاره کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بندر ماهشهر با بیان اینکه بیشترین خوریات ایران در شهرستان بندر ماهشهر قرار دارند، خاطرنشان کرد: بلندترین جزر و مد دریای شهرستان بندر ماهشهر 6 متر است که بزرگ‌ترین جزر و مد در خلیج فارس است که خود جاذبه‌ای زیبا و بی‌نظیر در کل کشور است. خور موسی، خور 3 مایلی، خور سیف، خور غزاله، خور تیمور، خور مجیدیه و ... از جمله خوریات این شهرستان است.

عبادی همچنین امکانات کشاورزی شهرستان را تشریح کرد و گفت: بندر ماهشهر دارای 2 هزار هکتار نخیلات است که از این رقم یک هزار و 550 هکتار آن بارور است، این شهر دارای 3 نوع خرمای بریم و برهی که مصارف داخلی دارند و استعمران است.

وی در پایان اضافه کرد: سالانه حدود 7 هزار و 500 تا 8 هزار تن خرما از نخیلات دهستان جراحی بندر ماهشهر برداشت می‌شود که از این میزان تقریبا 3 هزار تن به مصرف داخلی می‌رسد و مابقی برای صادرات به کارگاه‌های بسته‌بندی تحویل داده می‌شود، کاشت گندم و جو از عمده محصولات کشاورزی در بندر ماهشهر است که به دو صورت دیم و آبی کشت می‌شود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: ماهشهر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
0
2
۴تابندرداره اما اوضاع شهرش اینه.رسیدگی وحودنداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
1
2
اگه ماهشهر این همه امکانات داره پس چرا اینقدر نسبت به سایر شهرها عقب مونده؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
2
1
با سلام در دور بعد احتمال کاندیداتوری سردار سرتیپ خلبان امیر حیات مقدم از حوزه ماهشهر امیدیه سربندر هندیجان وجود دارد.
با تشکر از زحمات شما.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
1
ماهشهر بدلیل وجود صنایع پتروشیمی و شیمیایی جز آلوده ترین شهرهای ایران می باشد. مشکلات عمده زیست محیطی، عدم توجه به زیرساخت های شهری، بافت جمعیتی مهاجر، مدیران پروازی و غیر دلسوز، بیکاری مردم بومی و ... مهمترین مشکلات این شهر می باشند که شایسته است با وجود این همه صنایع در ماهشهر فکری برای آن شود.
:
:
:
آخرین اخبار