تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۴۳۱۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جایزه تحصیلی دکتر کرمزاده چهره ماندگار کشور رونمایی شد
دومین جایزه تحصیلی خوزستان به نام پروفسور امیدعلی شهنی کرمزاده استاد ریاضیات دانشگاه شهید چمران و چهره ماندگار کشور طی آیینی در اهواز رونمایی شد
جایزه تحصیلی دکتر کرمزاده چهره ماندگار کشور رونمایی شددومین جایزه تحصیلی خوزستان به نام پروفسور امیدعلی شهنی کرمزاده استاد ریاضیات دانشگاه شهید چمران و چهره ماندگار کشور طی آیینی دراهواز رونمایی شد .

مدیر برنامه ریزی و نظارت ستاد اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان دراین آیین گفت : خوزستان در برگزاری اردوهای جهادی در حوزه فرهنگی استان پیشتاز کشور است و بنیاد نخبگان خوزستان سرآمد استان های دیگراست.

دکتر میثم جعفری اسکندری افزود: بنیاد ملی نخبگان بر اساس ماموریت خود مسئول تدوین سند راهبردی کشور در حوزه نخبگان است.

وی با بیان اینکه در این مسیر از آغازگران تا درجه نخبگی مورد بررسی قرار می گیرد، افزود: شاخصه مرحله آغازگران، شناسایی، هدایت و توانمندسازی دانشجویان مستعد به عنوان اصلی ترین موتور محرک این حوزه است ،و در مراحل بعد به نخبگان به‌عنوان الگوسازان جامعه می رسد.
وی با اشاره به اینکه در هر مرحله از این مسیر نیاز داریم که ابزارهایی متناسب استفاده کنیم ، اضافه کرد : استعداد مرز ندارد؛ اما بر اساس خطوطی که تعریف شده است نمی‌توانیم از مرزهای خاصی عبور کنیم و نیاز داریم تا تعاریف جدیدی از استعدادیابی داشته باشیم.

مدیر برنامه ریزی و نظارت ستاد اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان خوزستان را سرآمد استانهای دیگر به عنوان برگزار کننده جایزه تحصیلی عنوان کرد و گفت : درسال گذشته ده جایزه به نام سرآمدان استان به صورت کاملا سختگیرانه تعریف کردیم که در تهران به هیچ عنوان جایزه بورس تحصیلی نداشتیم اما در استان بوشهر و خوزستان به عنوان استانهای سرآمد و قزوین و دو استان دیگر اجرا شد، استان خوزستان با توجه به ظرفیت و توانمندی هایی که داشته به بنیاد ملی کمک کرد تا این جوایز شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: در خوزستان با توجه به ظرفیت موجود و با تلاش‌های بنیاد استان خوزستان کمک زیادی به این امر شد، خوزستان در فعالیت‌های فرهنگی تقریباً سرآمد است، معتقدیم نخبگان استان به‌جای تحقق‌آفرینی تعهدآفرینی کرده‌اند و استعداد آن‌ها یک استعداد تعهدآفرین است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های فرهنگی در خوزستان، شاخص‌ترین این فعالیت‌ها را اهدای جایزه‌های تحصیلی توسط چهره های علمی بارز استان عنوان کرد.

یکی از نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد : جامعه دانشگاهی سرمایه های یک کشور هستند و جامعه ای که ذخایر فرهنگی وعلمی آن غنی است منعطف نخواهد بود.

همایون یوسفی با بیان اینکه جامعه ای که خالی از ذخایر علمی است منعطف خواهد بود افزود: این نوع جامعه به سرعت تحت تاثیر قرار می گیرد .

وی ادامه داد : در حوزه داشنگاه و جامعه دانشگاهی به یک تیم فکر و مشورتی داریم که بتواند مشکلات دانشگاه های استان و راهکارها و پیشنهادهای ممکن را به مراجع تصمیم گیر و نیز حوزه مجلس برای تسهیل بسترهای قانونی برون رفت از آنها ارائه دهد .

در این برنامه جایزه تحصیلی پروفسور عباس ترسلی به یک دانشجوی کارشناسی ،2 دانشجو کارشناسی ارشد و 2 دانشجوی مقطع دکترای شیمی که موفق به کسب امتیاز لازم برای این بورس تحصیلی تحصیلی شده بودند اهدا شد.

وی ادامه داد : هر شخصی که در هر کشوری زندگی می کند نه تنها در برابر مردم کشور خود مسئول است بلکه خود را مدیون کشور خود باید بداند.

ترسلی از علت تعریف بورس برای دانشجوهای خود گفت و افزود :به این دلیل بورس را تعریف کردم که دین خود را به کشورم ادا کرده باشم.

وی گفت: اگر خوزستان می خواهد نخبه ها را جذب کند باید امکانات تحصیلی را در اختیار دانشجو ها بگذارد .

در ادامه این برنامه رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان باشاره به بحث ویژه حوزه ی فرهنگی بنیاد ملی نخبگان و عملکرد این بنیاد اظهار کرد : تکریم و تجلیل از سرآمدان و نخبگان و فرهیختگان جامعه و همچنین استفاده از ظرفیت نخبگان در پرورش استعدادهای برتر در جامعه از جمله اهداف این بنیاد است .

علیرضا زراسوندی ادامه داد: در جامعه متاسفانه بنا به دلایلی نخبگان، فرهیختگان وبزرگان خود را فراموش کرده ایم و باید اقدام های ملی و منطقه ای در راستای شناساندن فرهیختگان در جامعه صورت گیرد، در بنیاد ملی نخبگان اعتقاد بر این است که هر کار خیر و هر عملکرد مثبتی را باید در زمان خود تکریم ، تمجید و تجلیل کرد .

وی دانشگاه شهید چمران را گنجینه ای برای استان و منطقه معرفی کرد و بیان کرد : بنیاد نخبگان برای طی کردن روند این جایزه های تحصیلی با تشکیل هیات امنا در دانشگاه شهید چمران اهواز، جلسات ارزیابی از ثبت نام کننده ها برگزار شد که نام نفرات شرکت کننده با ثبت درسامانه ای انجام شد و در نهایت تعداد 20 نفر در گروه شیمی انتخاب شد که توسط هیات امنا نفرات برتر در مقاطع مختلف انتخاب و امروز اولین جایزه مصوب بنیاد ملی اهدا شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان جایزه پروفسور ترسلی را اولین جایزه استان معرفی کرد و افزود : جایزه پروفسور ترسلی اولین جایزه استان در سال گذشته و دومین جایزه بعد از بوشهر در سطح کشور است که اساس نامه ای مطابق با فرمت بنیاد ملی نخبگان برای آن تدوین و مقرر شد که دکتر ترسلی از دانشجویان مستعد کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای استان خوزستان حمایت نمایند.

وی ادامه داد : همچنین به دلیل توجه بنیاد ملی نخبگان ، متقاضی دومین جایزه تحصیلی به نام دکتر کرمزاده شدیم و با توجه به این نگاه ویژه بنیاد ملی نخبگان امروز شاهد دومین بورس تحصیلی استان خوزستان هستیم.

دکتر خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز دراین برنامه با تکریم این اساتید نخبه تکرار نشدنی ، اظهار کرد : تجلیل از بزرگان هر چند دیر انجام شد اما باز هم جای تقدیر دارد که بنیاد نخبگان پیشقدم در این تجلیل و تکریم است.

دکتر غلامحسین خواجه افزود: باید بزرگان علم و ادب در کشور و استان بیشتر بها داده شوند تا بتوانیم اساتید بزرگی را برای تربیت نسل جدید دانشجویان حفظ کنیم تا این جوانان ادامه دهنده راهشان باشند.

این مراسم با حضور نخبگان ، نماینده استاندارخوزستان ، نماینده شورا ی شهر اهواز و مسئولین دانشگاه شهیدچمران و جمعی از دانشجویان در سالن آمفی‌تئاتر هتل نیشکر اهواز بر گزار شد.

در پایان این مراسم جوایز تحصیلی دکتر ترسلی به پنج دانشجوی منتخب دانشگاه شهید چمران اهواز دررشته شیمی اهدا شد .
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار